بورسبورس اوراق

شاخص کل به ۱.۵ میلیون واحد رسید

در جریان معاملات امروز، آخرین یکشنبه پاییز، شاخص کل با افزایش ۳۰ هزار واحدی، از کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد عبور کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، در جریان معاملات امروز ۲۶ آذر ماه، شاخص هم‌وزن با ۷ هزار و ۴۸۳ واحد (۱.۷۱ درصد) افزایش به رقم ۴۴۳ هزار و ۹۶۱ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۳۰ هزار و ۳۰۸ واحد (۲.۰۶درصد) به تراز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد رسید.

در جریان معاملات امروز یک‌شنبه، ۲۷ آذر ماه، بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۱۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۰ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۷۷ هزار و ۹۹۵ معامله به ارزش ۷ هزار و ۱۲۶ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه شیمیایی با ۳۹ هزار و ۱۰۷ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۸۴ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۴۱ هزار و ۸۹۹ معامله به ارزش ۳ هزار و ۹۱۱ میلیارد ریال، گروه فرآورده های نفتی با ۲۲ هزار و ۵۰۱ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال و گروه سرمایه‌گذاری‌ها با ۱۹ هزار و ۲۰۱ معامله به ارزش یک هزار و ۹۴۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴ هزار و ۸۸۹ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۳ هزار و ۲۹۰ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران ۲ هزار و ۵۹۱ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با یک هزار و ۳۴۹ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با یک هزار و ۲۶۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت سایپا با ۳۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان با ۳۰ واحد، شرکت زامیاد با ۱۶ واحد، شرکتپتروشیمی خراسان با ۱۵ واحد و شرکت لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی با ۱۴.۵۸ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، ۲۷ آذر ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۶۴ واحدی در رقم ۱۹ هزار و ۲۲ واحد باقی ماند.

همچنین بیش از ۶ میلیارد و ۵۳۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۰ هزار و ۳۹۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۲۵ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱۶ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۱۵ واحد، شرکت پلمیر آریا ساسول با ۱۴ واحد و شرکت پتروشیمی تندگویان با ۱۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت بیمه پاسارگاد با ۹۶ واحد، شرکت بیمه تجارت نو با ۰.۸۵ واحد، شرکت فرابورس ایران با ۰.۷۷ واحد، شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس با ۰.۴۳ واحد و شرکت سمایه گذاری مسکن شمالغرب با ۰.۳۵ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا