بین الملل

کدام ایالت‌ها در آمریکا گران‌ترین قبض گاز را صادر می‌کند؟

ایالت اوکلاهاما گران‌ترین قبض گاز را در میان ایالت‌های آمریکا در زمستان پیش رو برای مردمش صادر خواهد کرد و این مسئله به خاطر افزایش قیمت گاز در بازار جهانی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ایالت اکلاهما گران‌ترین قبض گاز را در میان ایالت‌های آمریکا در زمستان پیش رو برای مردمش صادر خواهد کرد و این مسئله به خاطر افزایش قیمت گاز در بازار جهانی است.

همچنین بخوانید

بر اساس مطالعات مؤسسه مانی گیک، مردم اکلاهما مجبور هستند در زمستان پیش رو ماهانه به طور متوسط ۳۰۱ دلار پول گاز بدهند.

آلاسکا هم دیگر ایالتی در آمریکا است که گاز گرانی به مردمش خواهد داد به گونه‌ای که مردم این ایالت ماهانه ۲۸۹ دلار پول قبض گاز پرداخت خواهند کرد.

سال گذشته وقوع یک طوفان سرما باعث شد تا این ایالت مجبور شود گاز را با قیمتی ششصد برابر قیمت عادی خریداری کند و همین مسئله موجب شد تا قبض گاز مردم به شدت گران شود.

به گفته یکی از کارشناسان مؤسسه مانی گیک، حالا همان قیمت پارسال با ۱۵ درصد افزایش برای زمستان پیش رو می‌توانند یک طوفان واقعی برای اکلاهما باشد و موجب شده که قبض گاز مردم به شدت بالا برود.

ایالت‌هایی هم که کمترین نرخ گاز را خواهند داشت شامل هاوایی، مین، و فلوریدا هستند.

البته با توجه به قیمت‌های کنونی قبض گاز مردم ایالت مین خیلی ارزان تمام نخواهد شد.

افزایش قیمت گاز در آمریکا به خاطر بحران گازی در اروپا است چرا که این مسئله باعث شده تا صادرات گاز آمریکا افزایش یابد.

با توجه به آنکه بخش قابل توجهی از گاز آمریکا راهی اروپا می‌شود از همان ابتدا انتظار می‌رفت که دیر یا زود قیمت گاز برای مردم و خانوارهای آمریکایی افزایش یابد.

چیزی که باعث می‌شود صادرات گاز آمریکا به اروپا در اولویت قرار گیرد این است که اروپایی‌ها گاز آمریکا را با چند برابر قیمت نسبت به بازار داخلی این کشور خریداری می‌کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا