امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

کشت پاییزه در خوزستان بیش از انتظار است

اهواز – رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش بینی می‌شود کشت پاییزه محصولات در استان بیش از برنامه مصوب و انتظار خواهد بود.

به گزارش آرمان اقتصادی، رحمت اله پریچهر شامگاه سه شنبه در گفتگو با صدا و سیما اظهار کرد: کشت پاییزه در استان بر اساس الگوی کشت تعیین شده و بر اساس سه محور؛ نیاز، اقتصاد و اقلیم منطقه تاکنون ۳۸۰ هزار هکتار گندم آبی، ۱۵۳ هزار گندم دیم، ۴۵ هزار هکتار جو آبی، ۱۸ هزار هکتار جو دیم، ۲۳ هزار هکتار کلزا و ۴۲ هزار هکتار چغندر پاییزه کشت شده است.

وی با بیان اینکه مجموع کشت انجام شده نشان دهنده عبور از ۶۰۰ هزار هکتار برنامه کشت پاییزه است، افزود: بخشی از اراضی در شهرستان‌های شمالی استان که پیش از این زیر کشت ذرت بودند، کشت پاییزه با تأخیر درحال انجام است و سطح زیر کشت بیش از انتظار و برنامه‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

پریچهر تصریح کرد: علاوه بر اینکه همه الگوی کشت پاییزه بر اساس برنامه مصوب اجرا می‌شود، پیش بینی می‌شود سطح زیر کشت بیش از رقم برنامه ریزی شده باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص طرح حمایت از دیمزارها در خوزستان گفت: سطح جهش تولید در این اراضی با همکاری ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) بیش از ۱۰۰ هزار هکتار است که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، در قالب یک بسته تنظیم شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: تاکنون بیش از ۵۰ درصد طرح حمایت از دیمزارها اجرا شده و امیدواریم تا پایان زمان کشت همه اهداف مد نظر محقق شوند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا