بورسبورس اوراق

عرضه ۲۹هزار تن حلال ۴۰۲ به‌ صورت دریایی

بورس انرژی ایران میزبان عرضه ۳۷هزار و ۳۸۰ تن فرآورده هیدروکربوری در رینگ بین‌الملل است که از این میزان ۲۸ هزار و ۸۸۰ تن آن حلال ۴۰۲ شرکت نفت ستاره خلیج فارس است و به‌صورت دریایی عرضه می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) و به نقل از بورس انرژی ایران، هشت هزار تن دیگر از عرضه‌های رینگ صادراتی ۴ دی‌ماه ۱۴۰۱، نفت سفید شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران و ۵۰۰ تن باقی‌مانده را نیز برش سنگین حاصل از پالایشگاه نفت و پتروشیمی به‌جز بنزین و گازوئیل پتروشیمی بیستون تشکیل می‌داد.

از ۶۱ هزار و ۵۹۰ تن فراورده هیدروکربوری که در بورس انرژی ایران عرضه می‌شود، بیش از ۲۴ هزار و ۲۱۰ تن آن نیز مربوط به رینگ داخلی است.

مهم‌ترین عرضه‌های ۴ دی‌ماه رینگ داخلی بورس انرژی ایران، پنج هزار تن نفتای سنگین و ۲ هزار و ۳۲۵ نفتای سبک پالایش نفت تهران بود.

افزون‌ بر آن، رینگ داخلی میزبان عرضه اکستراکت نفت سپاهان، آیزوریسایکل و حلال ۴۰۶ پالایش نفت اصفهان، آیزوریسایکل، آیزوفید و حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز، آیزوریسایکل پالایش نفت تهران، برش سنگین حاصل از پالایشگاه نفت و پتروشیمی به جز بنزین و گازوئیل پتروشیمی بیستون، برش شش کرینه پتروشیمی امیرکبیر، زغال‌سنگ عمده شرکت زغال‌سنگ پروده طبس و نرمال هگزان پالایش نفت شازند است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا