اقتصاد کلان

انتقاد نماینده خوزستان از عدم بخشودگی تسهیلات و پرداخت معوض کشت کشاورزان

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی از عدم پرداخت معوض کشت به کشاورزان خوزستانی و عدم بخشودگی تسهیلات کشاورزان انتقاد کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد کعب عمیر در تذکدی شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس خطاب به رییس جمهور، بیان کرد: متاسفانه دولت در سال ۱۴۰۱ به دلیل خشکسالی و کم آبی اجازه کشت به کشاورزان استان خوزستان به ویژه حوزه کرخه که کشت آنها غیرتجاری و معیشتی است نداد و در حالی معوض کشت آنها را پرداخت نکرده است که امروز نه خبری از معوض کشت است و نه وام های اخذ شده توسط کشاورزان از بانک کشاورزی مشمول بخشودگی شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: حتی بانک ها به کشاورزان فشار آورده اند که وام های دریافتی خود را یکجا بازگردانند. لذا استدعا داریم با قید فوریت دستور عاجل و انقلابی جهت بخشودگی وام ها و پرداخت معوض کشت را به کشاورزان صادر فرمایید.

نماینده مردم شوش در مجلس تصریح کرد: متاسفانه اخیراً وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی کشور در یک اقدام غیرمنطقی دستور به اخراج حدود یک هزار نفر از معلمان جامانده از آزمون در کل کشور را داده است. در حالی که ابلاغ آنها برای تدریس صادر شده و سر کلاس حاضر شده اند؛ لذا استدعا داریم با توجه به کمبود معلم در کشور دستور جذب مجدد این معلمان را صادر فرمایید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا