بین الملل

سرما تولید گاز را کاهش داد!

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که سرما تولید گاز را در آمریکا کاهش داده است به طوریکه بدترین افت یک روزه را طی ۱۰ سال گذشته به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از بلومبرگ، وقوع طوفان زمستانی سنگین که طی دو روز بخش اعظمی از آمریکا را درنوردیده باعث شده تا تولید گاز این کشور ۱۰ درصد کاهش یابد.

همچنین بخوانید

این کاهش بزرگ‌ترین افت روزانه تولید گاز در آمریکا طی بیش از ۱۰ سال گذشته به شمار می‌رود. از نظر حجم، تولید گاز آمریکا ۲.۸ میلیون مترمکعب در روز کاهش یافته و این در حالی است که دمای هوا در اکثر نقاط آمریکا به زیر صفر رسیده است. در عین حال تقاضای گاز در این کشور به بالاترین میزان در سه سال گذشته افزایش یافته است.

روز شنبه شرکت دوک انرژی، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خصوصی توزیع گاز در آمریکا، از مشترکان در ایالت‌های اوهایو و کنتاکی خواست تا به خاطر کمبود گاز مصرف خود را پایین بیاورند.

چند روز پیش یک طوفان زمستانی به نام الیوت بخش قابل توجهی از آمریکا را درگیر کرد و باعث شد تا برق میلیون‌ها مشترک در این کشور قطع شود. در نتیجه این طوفان و یخبندان ۷ هزار پرواز با تأخیر انجام شده و ۳۵۰۰ پرواز هم لغو شده است. دولت آمریکا هم به شهروندان نسبت به خطرات مسافرت با خودرو نیز هشدار داده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا