بانک و بیمه

انتقالات از روسیه به بانک‌های خارجی ۲۶ برابر شد


 

به گزارش آرمان اقتصادی از راشاتودی، داده‌های منتشر شده در وب سایت بانک روسیه نشان داد که سپرده‌های ارزی جدید ساکنان روسیه در بانک‌های خارج از کشور در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ به رکورد ۱.۴۷ تریلیون روبل (۱۹.۹ میلیارد دلار) رسید.

براساس اسن گزارش، نقل و انتقالات در مقایسه با سه ماهه قبل که به ۵۵۱ میلیارد روبل رسید، تقریباً سه برابر شد. همچنین در مقایسه با سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ که ساکنان روس تنها ۵۷ میلیارد روبل به حسا‌ب‌های خارج از کشور منتقل کردند، ۲۶ برابر افزایش یافت.

پیش از این، بانک روسیه گزارش داده بود که از اول نوامبر، شهروندان نزدیک به ۴.۱۹ تریلیون روبل در حساب‌های خارجی نگه داشته‌‍اند.

به گفته الویرا نابیولینا، رئیس بانک روسیه، خروج ارز به خارج از کشور جای نگرانی ندارد.

او گفت:  بازگشت این وجوه به سیستم بانکی روسیه، به روبل، زمانی اتفاق می‌افتد که مردم به ثبات اقتصاد کلان و ثبات قیمت‌ها اعتماد کنند. از همین روی، در حال حاضر برنامه‌ای برای اتخاذ تدابیر ویژه برای محدود کردن نقل و انتقالات وجود ندارد.

در ماه مارس سال جاری، بانک روسیه برای حمایت از اقتصاد تحریم‌ شده، با جلوگیری از خروج سرمایه، محدودیت‌هایی را برای انتقال افراد به بانک‌های خارجی اعمال کرد. در ابتدا، ساکنان مجاز بودند فقط تا سقف ۵۰۰۰ دلار در ماه به حساب‌های خود در خارج از کشور انتقال دهند، اما این سقف به تدریج به یک میلیون دلار افزایش یافت. این محدودیت‌ها تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳ اعمال خواهند شد.


انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا