خودروصنعت، معدن، تجارت

اقدامات گروه صنعتی ایران خودرو در ایجاد اشتغال پایدار در جامعه تاثیرگذار بوده است


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر تاثیر اقدامات ایران خودرو در ایجاد اشتغال پایدار در جامعه تاکید کرد و گفت: صنعت خودروسازی در دنیا از صنایع استراتژیک و مهم ترین صنایع در ایجاد اشتغال است و می تواند سهم زیادی از اشتغال زایی در کشور را به خود اختصاص دهد.

به گزارش آرمان اقتصادی، علی اصغر عنابستانی با اشاره به تاثیر اقدامات گروه صنعتی ایران خودرو در ایجاد اشتغال پایدار در جامعه اظهار داشت: صنعت خودروسازی در دنیا از صنایع استراتژیک و مهم ترین صنایع در ایجاد اشتغال است و می تواند سهم زیادی از اشتغال زایی در کشور را به خود اختصاص دهد چراکه از قبل توسعه صنعت خودروسازی، صنایع قطعه سازی، بازار یدک و سایر صنایع وابسته مانند فولاد و پتروشیمی نیز می توانند توسعه پیدا کنند.

وی افزود: اگر دولت و مجلس نیز حمایت های ویژه ای از خودروسازی داخلی انجام می دهند به این دلیل است که امیدوار هستند با حمایت های ویژه از این صنعت، اشتغال پایدار در کشور ایجاد شود و فرزاندان ایران علاوه بر مصرف محصولات داخلی، از مزایای اشتغال گسترده در کشور نیز بهره مند شوند.

همچنین بخوانید

نماینده مردم جغتای، جوین و سبزوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: میزان اشتغال، ثبات شغلی و ایجاد اشتغال پایداری که صنعت خودرو می تواند در کشور ایجاد کند بستگی به میزان داخلی سازی خودرو در کشور دارد زیرا هر چه قدر سطح داخلی سازی و تنوع تولید خودرو در کشور افزایش پیدا کند سطح اشتغال پایدار را نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

عنابستانی ضمن اشاره به آثار مثبت ایجاد اشتغال در کشور بر تاثیر اشتغال زایی بر کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه تاکید و عنوان کرد: به جرات می توان گفت یکی از پارامترهای مهم و جدی در کشور افزایش بیکاری و گسترش آسیب های اجتماعی است و وقتی صنعتی مادر مانند صنعت خودرو بخش زیادی از اشتغال کشور را به عهده گرفته است قطعا اشتغال زایی در این صنعت به همان تناسب در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین بین سطح اشتغال و میزان نا به هنجاری های اجتماعی در جامعه رابطه مستقیمی وجود دارد و طبق آمارها هر چه سطح اشتغال در جامعه رشد پیدا کند به همان میزان آسیب های اجتماعی در جامعه کاهش و سطح رفاه مردم افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا