اقتصاد کلان

اعتصاب کامیون‌داران گریبان‌گیر اقتصاد کره جنوبی شد

فعالیت کارخانه کره‌جنوبی درماه دسامبر با توجه به کاهش تقاضا و اعتصاب کامیون‌داران ضعیف شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نظرسنجی تجاری امروز(دوشنبه) نشان داد که فعالیت کارخانه‌های کره جنوبی برای ششمین ماه متوالی در دسامبر کاهش یافت زیرا رکود اقتصاد جهانی و اعتصاب کامیون‌داران محلی منجر به بدترین کاهش تقاضا در دو تا ۲.۵ سال گذشته شد.

شاخص مدیران خرید اس‌اندپی گلوبال برای تولیدکنندگان کره‌جنوبی در ماه گذشته از ۴۹ در ماه نوامبر به ۴۸.۲ کاهش یافت. پس از دو ماه بهبود جزئی، از پایین‌ترین سطح بیش از دو سال اخیر یعنی ۴۷.۳ در سپتامبر، دوباره سقوط کرد اما برای ششمین ماه متوالی زیر سطح ۵۰ باقی ماند. شاخص‌های فرعی نشان داد که تولید برای هشتمین ماه متوالی کاهش یافت و سفارش‌های جدید برای ششمین ماه کاهش یافت و سفارش‌های صادراتی جدید برای دهمین ماه کاهش یافت.

لورا دنمن، اقتصاددان در  Market Intelligenc گفت: داده‌های شاخص مدیران خرید دسامبر شواهد بیشتری ارائه می‌کند که نشان می‌دهد شرکت‌های تولیدی کره جنوبی در مواجهه با رکود اقتصادی کنونی جهانی به مبارزه ادامه داده‌اند. سطوح پایین تقاضای مشتریان، در مقیاس داخلی و در مقیاس بین‌المللی نیز محور اصلی وخامت آخرین وضعیت بود.

بر اساس گزارش رویترز، تولیدکنندگان نسبت به تولید آینده با سطح خوش‌بینی بالاتر از آستانه خنثی و در پایین‌ترین سطح از جولای ۲۰۲۰ در سال آینده به سختی خوش‌بین بودند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا