انرژی

نقش زنان در توسعه صنعت نفت همسان با مردان است

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده گفت: نقش زنان در توسعه صنعت نفت بی بدیل و همسان با مردان است.

زینب قیصری دوشنبه ۱۲ دی در نشست با مدیرعامل، مدیر منابع انسانی، رئیس روابط عمومی و نمایندگان بانوان شاغل رسمی، قرارداد مستقیم و پیمانکاری مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی با تولید مستمر و پایدار گاز و محصولات جانبی نقش بسیار کلیدی در چرخش اقتصادی کشور دارد و اکنون با همت شما کارکنان پرتلاش این مجموعه، مردم عزیز کشورمان در این روزهای سرد سال با بهرمندی و مصرف بهینه گاز در آرامش و آسایش کامل هستند.

همچنین بخوانید

قیصری با تاکید بر نقش بی‌بدیل بانوان شاغل مجتمع گاز پارس جنوبی در دستاوردها و شکوفایی اقتصاد کشور، بیان کرد: هدف از این سفر بررسی مشکلات بانوان شاغل در پالایشگاه‌ها و خانواده‌های ساکن در شهرک مسکونی مجتمع گاز پارس جنوبی و تلاش برای رفع آن‌ها است و در سایه همدلی و کارگروهی بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن مسائل و مشکلات مهم را در حوزه قانونی مرتفع کنیم.

وی در ادامه گفت: بخش گسترده‌ای از پیشرفت صنعت نفت بر دوش بانوان پرتلاش، خلاق و نوآور است و اکنون وزیر محترم نفت و مدیران ارشد وزارت و شرکت‌های تابعه، نگاه بسیار ویژه‌ای به حل مسائل بانوان شاغل در صنعت نفت دارند.

قیصری با بیان اینکه نقش زنان در توسعه این صنعت نفت بی بدیل و همسان با مردان است، تصریح کرد: با هدف شناسایی استعدادهای خلاق و نوآور، نشست‌های تخصصی زنان صنعت نفت را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم با افزایش مشارکت زنان و زمینه سازی برای توانمندی سازی آن‌ها در حوزه‌های مختلف گام‌های موثری برداریم.

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده در نشست با نمایندگان بانوان شاغل در مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: بی تردید فعالیت در منطقه پارس جنوبی با توجه به شرایط خاص آب و هوایی، مشکلات و چالش‌های متعددی را همراه دارد که در این بازدید ضمن شناسایی دقیق این مشکلات از نزدیک برای رفع آن‌ها تا حصول نتیجه نهایی تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از موارد و مسائل بانوان شاغل در صنعت نفت در حوزه قانون حمایت است و این قانون حمایت از بانوان در سال ۱۴۰۰ اجرایی شد و بسیاری از موارد و مطالبات بانوان شاغل در صنعت نفت زیر چتر این قانون مرتفع و حل خواهد شد.

قیصری تاکید کرد: بانوان شاغل در صنعت نفت از توانمندی، تخصص و مهارت‌های بسیار ارزشمندی برخوردار هستند و باید با برنامه‌ریزی دقیق زیرساخت‌ها را تغییر دهیم و فضا را جهت استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل بالای بانوان مهیا کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا