اقتصاد کلان

ارجاع ماده مربوط به ارسال تراکنش‌های مالی حساب های تجاری به کمیسیون اقتصادی

با تصمیم هیئت رئیسه مجلس ماده ۷ طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی جهت بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد؛ در این ماده آمده است که تمامی تراکنش‌های مالی حساب های تجاری به صورت برخط توسط بانک مرکزی به سازمان امور مالیاتی ارسال می شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی در این جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه) نمایندگان به ادامه بررسی جزئیات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی (طرح مالیات بر عایدی سرمایه) پرداخته و وارد بررسی ماده ۷ این طرح شدند.

ابتدا محسن زنگنه نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد حذف ماده ۷ را داد؛ او توضیح داد: این طرح نه طرح مالیات بر عایدی سرمایه و نه طرح مالیات بر سفته‌بازی و سوداگری است. اگر باز هم من را متهم نمی کنید که اقتصاد نخوانده و یا اینکه دلالان ارز و سکه پشت سر من هستند، لازم است بگویم که آنچه ما مشغول بررسی آن هستیم مالیات بر درآمد است.

وی ادامه داد: در ماده ۳ این طرح، اشخاص تجاری تعریف شده‌اند که بر اساس آن تمامی اشخاص تجاری و حقیقی که با عملیات انتفاعی و غیرانتفاعی درآمد کسب می‌کنند را شامل می‌شود. در بند ب ماده ۶ هم تمامی تراکنش های واریزی به حساب های بانکی تجاری به عنوان درآمد صاحب حساب بانکی محسوب می شود.

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا