بورسفرابورس

مالیات‌ستانی از سوداگران، فرآیندهای ناصحیح اقتصادی را حذف می‌کند

مسلم صالحی گفت: مالیات ستانی از سوداگری و سفته بازی به واقعی‌سازی اقتصاد کمک کرده و اجازه نمی‌دهد تا فرآیندهای ناصحیح در عرصه اقتصاد شکل بگیرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) و به نقل از خانه ملت؛ مسلم صالحی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ارزیابی خود از طرح مالیات بر سفته‌بازی و سوداگری بیان کرد: اصلاح ساختارهای اقتصادی در شرایط فعلی ضرورت دوچندانی پیدا کرده و باید بر این امر تمرکز شود.

وی با بیان اینکه سوداگری و سفته‌بازی در سال‌های اخیر رو به رشد بوده و به واسطه این رویکرد کانون‌هایی شکل گرفته است، بیان کرد: مالیات ستانی از سوداگری و سفته بازی به واقعی‌سازی اقتصاد کمک کرده و اجازه نمی‌دهد تا فرآیندهای ناصحیح در عرصه اقتصاد شکل بگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مالیات ستانی از سوداگران فعالیت در این بخش را تضعیف کرده و باعث می‌شود تا آرامش اقتصادی شکل بگیرد، تصریح کرد: سوداگری و سفته بازی به معیشت مردم آسیب زده و اجازه نمی‌دهد تا شاهد یک فضای منطقی در حوزه اقتصادی باشیم.

وی با بیان اینکه مالیات ستانی از سفته بازی حتی بر روی قیمت‌ها تاثیر خواهد گذاشت بیان کرد: این رویکرد باعث متناسب‌سازی قیمت‌ها با واقعیات موجود در اقتصاد شود. طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی باعث مدیریت درست بازارهایی نظیر بازار ارز، خودرو و مسکن خواهد شد.

وی بیان کرد: طرح مالیات ستانی از سفته‌بازی و سوداگری به شفافیت در امور اقتصادی می‌انجامد، البته اجرای صحیح طرح فوق هم حائز اهمیت است که نباید مغفول واقع شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا