امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ایجاد ۱۲۵ هزار هکتار گلخانه جدید در کشور در دستور کار قرار دارد

قزوین- وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هم اکنون ۲۵ هزار هکتار گلخانه در کشور وجود دارد، گفت: به دنبال ایجاد ۱۲۵ هزار هکتار گلخانه جدید در کشور هستیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدجواد ساداتی نژاد صبح جمعه در نشست قرارگاه صدور اسناد کشاورزی که در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس قانون باید تمامی اراضی کشور تا پایان سال گذشته حدنگاری می‌شدند اما در این مدت فقط برای ۴ درصد اراضی کشاورزی در کشور سند صادر شده است.

همچنین بخوانید

وی افزود: در ۱۶ ماهه گذشته از عمر دولت سیزدهم برای ۱۱ درصد اراضی کشاورزی در کشور سند صادر شد تا ۱۵ درصد زمین‌های کشاورزی در کشور دارای سند باشند.

وزیر جهاد کشاورزی یکی از اصلی ترین مشکلات کشاورزان دارای زمین بی سند را ناتوانی در دریافت تسهیلات از بانک‌ها دانست و عنوان کرد: صدور اسناد تک برگی برای اراضی کشاورزی یکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم است.

وی تغییر کاربری را یکی از مشکلات فقدان سند برای اراضی کشاورزی دانست و گفت: سند دار کردن زمین‌های کشاورزی گام مهمی برای حفظ و صیانت از امنیت غذایی مردم محسوب می‌شود.

ساداتی نژاد یکی دیگر از مزایای سنددار شدن اراضی کشاورزی را اقتصادی کردن کشاورزی دانست و ادامه داد: صدور اسناد برای اراضی یک کار فراقوه ای و نیازمند حمایت دستگاه قضا است.

وی از برگزاری جشن سند دار شدن همه اراضی کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: تا پایان دولت سیزدهم باید همه اراضی کشور سنددار شوند.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای کشاورزی قراردادی اشاره کرد و ادامه داد: کشاورزی قراردادی یکی از ابزار حمایتی برای حمایت از کشاورزان است و امروز در بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور کشت قراردادی در حال انجام است.

وی تاکید کرد: در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی در کشور نیز توزیع ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار از هفته گذشته در کشور آغاز شده و امیدواریم در این حوزه نیز موفقیت‌های قابل توجهی داشته باشیم.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه کشت محصولات پرآب بر از زمین باز باید به گلخانه سوق داده شود، ادامه داد: هم اکنون ۲۵ هزار هکتار گلخانه در کشور وجود دارد و با برنامه ریزی های صورت گرفته به دنبال ایجاد ۱۲۵ هزار هکتار گلخانه جدید در کشور هستیم.

وی در پایان یادآور شد: توزیع کود کشاورزی در کشور در دولت سیزدهم رشدی بیش از ۵۰ درصد داشته و هم اکنون به ۳.۲ دهم میلیون تن رسیده و امیدواریم در سال آینده به چهار میلیون تن برسد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا