بین الملل

سود دومین بانک بزرگ آمریکا ۱۳ درصد رشد کرد

«بانک آمریکا» از رشدی ۱۳ درصدی در سود سه ماهه سوم سال۲۰۱۷ خود خبر داد که نشان می‌دهد نسبت به رقبای اصلی خود عملکرد درخشانی داشته است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از فایننشال تایمز، «بانک آمریکا» که دومین بانک بزرگ امریکایی بعد از «جی پی مورگان» است، از رشد ۱۳ درصدی در سود سه ماهه سوم خود خبر داد که نشان می‌دهد با رشد بخش بانک‌داری مصرف‌کننده و مدیریت سرمایه در ترکیب با کنترل سفت‌وسخت هزینه‌ها، توانسته است کاهش شدید درآمدهای خود از تجارت اوراق قرضه را جبران کند و نسبت به رقبای اصلی خود عملکرد درخشانی داشته باشد.

بانک آمریکا که یک سرمایه‌گذار قدرتمند در بخش صنعت است، و بیش از ۴۵۰۰ شعبه دارد و دارایی‌های آن بالغ بر ۲.۳ تریلیون دلار است، اعلام کرد که سود خالص ربع سوم سال این بانک برابر با ۵.۶ میلیارد دلار بوده است که این بیشترین حدی است که اکثریت تحلیل‌گران احتمال تحقق آن را پیش بینی کرده بودند.

همچنین بخوانید

سود خالص این ربع سال بانک آمریکا، بیشترین میزانی است که در ۶ سال اخیر به آن دست پیدا کرده است.

دومین بانک بزرگ آمریکا از لحاظ دارایی، گزارش داد که درآمد ربع سالانه آن با اندکی افزایش به ۲۱.۸ میلیارد دلار رسیده است که با پیش‌بینی تحلیل‌گران مطابقت داشته است. وام‌های بد ۲ درصد کاهش داشته‌اند درحالی‌که کل وام‌ها ۶ درصد افزایش یافته‌اند.

نتایج اعلام شده بانک آمریکا از نتایجی که رقیبان این بانک، جی‌پی‌مورگان و سیتی‌گروپ، در روز پنج‌شنبه گزارش داده بودند که رشد ربع سالانه به ترتیب ۷ و ۸ درصدی را نشان می‌داد، بهتر بوده است.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا