بورسبورس اوراق

شاخص کل به تراز ۱.۶۴۶ میلیون واحد رسید

در جریان معاملات سومین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۹۶۲ واحد (۰.۸۰درصد) افزایش به رقم ۴۹۶ هزار و ۴۰۱ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۱۱ هزار و ۶۷۸ واحد (۰.۷۱ درصد) به تراز یک میلیون و ۶۴۶ هزار واحد رسید.


به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، امروز دوشنبه، ۱۹ بهمن ماه، بیش از ۱۹ میلیارد و ۱۲۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۱ هزار و ۳۰۷ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۱۲۴ هزار و ۹۶۱ معامله به ارزش ۱۵ هزار و ۹۶۹ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فلزات اساسی با ۵۵ هزار و ۸۵۹ معامله به ارزش ۶ هزار و ۶۵۶ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۵۸ هزار و ۹۷۱ معامله به ارزش ۵ هزار و ۸۷۲ میلیارد ریال، گروه فرآورده های نفتی با ۴۱ هزار و ۱۲۲ معامله به ارزش ۵ هزار و ۷۵ میلیارد ریال و گروه چند رشته ای صنایع با ۵۰ هزار و ۲۴۷ معامله به ارزش ۵ هزار و ۱۸ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۶۷۵ واحد، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با یک هزار و ۵۳۵ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با یک هزار و ۱۸۷ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۸۵۲ واحد و فولاد مبارکه اثفهان با ۷۱۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت پتروشیمی پردیس با ۸۵۸ واحد، بانک ملت ایران با ۲۰۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با ۱۶۱ واحد، شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۱۵۶ واحد و شرکت توسعه معادن و فلزات با ۱۵۵ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۱۷ دی ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۵۱ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۹۰۸ واحد رسید.

همچنین بیش از ۱۰ میلیارد و ۸۷۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، پتروشیمی زاگرس با ۲۶ واحد، پلیمر آریاساسول با ۲۰ واحد، شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با ۱۸ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۱۰ واحد و شرکت بانک دی با ۹.۹۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

بیمه پاسارگاد با ۱۶ واحد، شرکت بیمه کوثر با ۴.۸ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۳ واحد، شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن با ۲.۷۲ واحد و شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک با ۲.۷ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا