صنعت، معدن، تجارت

۴۰ شهرک فناوری جدید ایجاد می شود/ ۲۵ فن‌بازار تشکیل شد

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: علاوه بر احداث ۶ شهرک فناوری در سطح کشور، مجوز ایجاد ۴۰ شهرک فناوری جدید نیز دریافت شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، علی رسولیان امروز در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران اظهار کرد: امروز با کمک شرکت‌های بزرگ کشور شاهد افزایش اجرای طرح‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی و همچنین کاهش واحدهای تعطیل و راکد هستیم. باید توجه داشت که فعالیت و توسعه بنگاه‌های بزرگ نیازمند توسعه فناوری، فناوری‌های جدید و همراهی و پیروی از دانش روز جهان است.

همچنین بخوانید

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تاکید بر اینکه صنایع فولادی کشور نیازمند توسعه فناوری هستند، به مشکلات این روزهای تأمین انرژی در سطح جهان اشاره کرد و گفت: در این راستا باید فناوری‌ها بهبود یافته و ارتقای سطح بهره‌وری شرکت‌ها را شاهد باشیم و از کمک شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه این سازمان وظیفه دارد تا اتصال بین بنگاه‌های بزرگ، متوسط و کوچک را فراهم کند، گفت: علاوه بر احداث ۶ شهرک فناوری در سطح کشور، مجوز ایجاد ۴۰ شهرک فناوری جدید نیز دریافت شده که توفیق آنها جز با کمک و همراهی شرکت‌های بزرگ با ایجاد مراکز تحقیق و توسعه، احداث آزمایشگاه‌ها و غیره امکانپذیر نیست.

رسولیان تاکید کرد: ترجیح سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز ایجاد و احداث شهرک‌های فناوری در شهرهای بزرگ است که تاکنون ۱۸ مورد از آنها مکان‌یابی شده است.

وی، همچنین از تشکیل ۲۵ فن‌بازار در کشور با تولی گری سازمان صنایع کوچک و همراهی معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت: تاکنون یک‌هزار و ۸۴۳ نیاز فناورانه در زمینه‌های قطعات، محصولات و غیره از سوی این فن‌بازارها شناسایی شده است. همچنین ۴۸۱ نیاز با کمک و همراهی بنگاه‌های بزرگ برآورده شده است.

معاون وزیر صمت گفت: تاکنون یک‌هزار و ۶۰۰ کارگاه در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور ایجاد شده که به شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک اختصاص یافته‌اند و با کمک و حمایت بنگاه‌های بزرگ می‌توانند به رشد و توسعه خوبی برسند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا