بانک و بیمه

واریز ۱۰ هزار میلیارد ریال به صندوق حمل و نقل/ نرخ عوارضی الکترونیکی و پلکانی می‌شود


به گزارش آرمان اقتصادی،، طبق لایحه بودجه ۱۴۰۲، هر یک از شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل مکلف هستند صد در صد از سود قابل تقسیم خود را پس از کسر مالیات پنجاه درصد سود ویژه و سود سهام دولت مندرج در پیوست شماره سه این قانون تا سقف ده هزار میلیارد ریال به حساب صندوق توسعه حمل و نقل نزد خزانه داری کل کشور که توسط وزارت راه و شهرسای اعلام می‌شود واریز کنند. مبالغ واریزی به حساب سرمایه اولیه صنوق منظور و براساس اساسنامه صندوق به مصرف می‌رسد.

به صندوق توسعه حمل و نقل اجازه داده می‌شود تا با دریافت مجوز از سازمان بورس برای تکمیل و با احداث طرحهای انتفاعی بخش حمل و نقل از طریق تاسیس صندوق طرح و پروژه نسبت به جمع آوری منابع از بخش‌های غیر دولتی اقدام و نسیت به واگذاری سهنرام و یا تضمین حداقل سودی معادل با نرخ یود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار برای هر طرح اقدام کنند.      

همچنین طبق لایحه بودجه ۱۴۰۲، وزارت راه و شهرسازی مجاز است از طریق مشارکت سرمایه گذاران بخش غیر دولتی اخذ عوارض در تمام ازادراه ها و بزرگراه‌ها را به صورت الکترونیکی علمیاتی کند. همچنین در تعیین نرخ عوارض جاده‌ای به صورت پلکانی به نحوی عمل کند که حقوق کاربرانی که به موقع نسبت به پرداخت عوارض اقدا می‌کنند رعایت و انگیزه لازم برای پرداخت به موقع عوارض حفظ شود.     


انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا