بانک و بیمه

جزییات درآمدهای مالیاتی دولت در سال آینده / ۲ هزار میلیارد تومان مالیات بر خانه‌های خالی


به گزارش آرمان اقتصادی،، طبق لایحه بودجه ۱۴۰۲ سقف درآمدهای مالیاتی در بودجه سال آینده حدود ۸۳۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که از این عدد میزان درآمدهای مالیاتی اشخاص حقوقی ۲۹۶ هزار میلیارد تومان تعیین شده همچنین مالیات بر عملکرد شرکت‌های دولتی ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

سهم مالیات بنگاه‌های اقتصادی، نهادها و بنیادهای انقلاب اسلامی ۱۴,۹۹۸,۴۷۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است. همچنین به مالیات شرکت‌ها و موسسات وابسته به آستان قدس رضوی ۲,۹۴۷,۴۴۶ میلیون ریال اختصاص داده شده‌است.

مالیات مستغلات هم ۹۱,۱۳۵,۴۷۳ میلیون ریال در نظر گرفته شده و همچنین درامد دولت از محل مالیات مشاغل در سال آینده ۴۱۲,۹۲۲,۰۲۱ میلیون ریال خواهد بود.

مجموع مالیات نقل و انتقال سهام در بودجه سال آینده ۹۱,۶۱۱,۱۲۱ میلیون ریال در نظر گرفته شده است. همچنین مالیات بر واحدهای مسکونی گران قیمت ۷,۰۶۹,۹۸۶ میلیون ریال خواهد بود.

در لایحه بودجه سال آینده برای درآمد حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی خالی از سکنه ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته‌اند. همچنین مالیات حقوق ورودی سایر کالاها ۸۹۳,۴۳۸,۴۰۰ میلیون ریال خواهد بود.  

مالیات حقوق ورودی خودرو در سال آینده ۳۱۹,۷۷۰,۰۰۰ میلیون ریال تعیین شده‌‌است. مجموع مالیات بر فروش سیگار ۶۲,۸۰۹,۷۹۴ میلیون ریال و مالیات بر نقل و انتقالات اتومبیل هم ۱۳۰,۵۷۶,۲۹۹ در نظر گرفته شده‌است.


انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا