انرژی

مصرف ۹.۵ تا ۱۱ میلیون مترمکعب گاز روزانه در لرستان

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: در ۲۰ روز گذشته روزانه بین ۹.۵ تا ۱۱ میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف کردیم.

کرم گودرزی بیست و یکم دی ماه در شورای اداری لرستان که با حضور دکتر موسی نجفی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سالن آمفی‌تئاتر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به فصل سرما و افزایش مصرف انرژی از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم به مت کمک دهند که فرهنگ صرفه‌جویی را به عنوان یک فرهنگ اسلامی ترویج‌ کنیم.

وی ادامه داد: ضریب نفوذ گازرسانی در استان ۹۸.۵ درصد است.

گودرزی عنوان کرد: در حال حاضر میزان تولید گاز پالایش شده در کشور ۸۴۰ میلیون مترمکعب است که چهار درصد در بخش خانگی، تجاری و عمومی مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با اشاره به اینکه اولویت با مصارف خانگی است مجبوریم صنعت و تولید را محدود کنیم، افزود: باید کمک کنیم در بخش خانگی و عمومی صرفه‌جویی داشته باشیم.

وی افزود: در لرستان در ۲۰ روز گذشته بین ۹.۵ تا ۱۱ میلیون مترمکعب گاز مصرف کردیم.

گودرزی تصریح کرد: ما صنایع عمده استان را محدود کردیم که همه درراستای تصمیماتی بوده که در سطح شورای عالی امنیت ملی اتخاذ و به شرکت‌های گاز استان‌ها ابلاغ کردند.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان افزود: سه برابر نرم جهانی گاز مصرف می‌کنیم، اگر با این شتاب جلو برویم با مشکل برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به مصرف ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز در کشور، بیان کرد: همه باید کمک کنیم که بتوانیم فرهنگ صرفه‌جویی را در کشور نهادینه کنیم.

گودرزی با اشاره به اینکه دولت کار را از ادارات شروع کرده است، تصریح کرد: انتظار ما این است که ادارات و سازمان‌ها پای کار بیایند.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان عنوان کرد: در بحث تاب آوری الشتر، نورآباد و الیگودرز تاب‌آوری پایین‌تری داشتند که در این راستا برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام دادیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا