انرژی

صنایع باید از تابستان به فکر ذخیره سوخت جایگزین می‌بودند

عضو مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع در کشور باید از تابستان به فکر ذخیره سوخت جایگزین می بودند.

همچنین بخوانید

سید محمد پاکمهر در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بحرانی که اکنون به وجود آمده، نیازمند تصمیمات بحرانی و خاص است تا در کشور، گاز بخش خانگی حفظ شده و به سمت قطع شدن نرود.

وی افزود: در این مسیر ممکن است در استان ها تصمیم به قطع گاز صنایع گرفته شود تا از سوخت جایگزین استفاده کنند.

وی بیان کرد: برای اینکه صنایع در چنین شرایطی با مشکل روبه رو نشوند از تابستان به آن ها اعلام کردیم که ذخیره سوخت داشته باشند. یکی از نمایندگانی که بیشترین تذکر را در مجلس برای رفع مشکلات آن ها و فراهم شدن ملزومات آن داد، بنده بودم اما شاهدیم که هنوز هم این مشکل وجود دارد.

پاکمهر با اشاره به محدودیت گاز در خراسان شمالی و اعمال مدیریت مصرف، گفت: ستاد بحران در خراسان شمالی برای حفظ شبکه گاز خانگی، مجبور به قطع گاز صنایع شد تا از سوخت جایگزین استفاده کنند.

نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علی رغم تمام توصیه هایی که از مدت ها قبل انجام شده بود، ذخیره سازی مناسبی در صنایع استان انجام نشد و اکنون نیازمند سوخت جایگزین هستند.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا سوخت جایگزین صنایع را تا حد امکان تأمین کنیم؛ دستکم مقداری سوخت که آن‌ها دستگاه های خود را از یخ‌زدگی محافظت کنند تأمین شود. البته باید توجه کنیم که اولویت نخست و خط قرمز همه مسئولان در کشور، حفظ شبکه خانگی است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا