بین الملل

جهان در معرض سونامی مالی قریب‌الوقوعی است

ارنست ولف،اقتصاددان برجسته آلمانی نسبت به وابستگی زیاد اقتصاد جهانی به صنعت مالی و دلار آمریکا هشدار داد و گفت:این وابستگی سیستم مالی جهانی را در معرض خطر فروپاشی قریب الوقوع قرار داده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، ارنست ولف درباره کتاب جدید خود به اسپوتنیک گفت که در این کتاب هشدار داده وابستگی به صنعت مالی و دلار آمریکا یک تسونامی مالی به وجود آورده است که جهان اصلا برای عواقب آن آماده نیست.

 ولف، نویسنده کتاب پرفروش صندوق بین‌المللی پول با نام «جنگ صلیبی مدرن برعلیه کارکنان ۵ قاره»، در آخرین کتابش توجه خود را به سیستم مالی جهانی معطوف کرده است.

همچنین بخوانید

ولف معتقد است که سیستم مالی جهان در معرض خطر فروپاشی قریب‌الوقوع قرار دارد و آن را به تسونامی مالی تشبیه کرده است که ممکن است همه ما را غافلگیر کرده و پس از وقوع، ویرانی‌هایش را برای ما به جا بگذارد.

او در معرفی‌ بخش هایی از کتاب خود به اسپوتنیک گفت: صنعت مالی آمریکایی از بحران مالی ۲۰۰۸ تا کنون با اتکاء به کمک، به حیات خود ادامه داده است و درحال حاضر نیز بیمار است و حال خوبی ندارد.

«این بیمار اکنون ۷۵ سال دارد. سیستم مالی ما در برتون وودز در ۱۹۴۴ در آمریکا تاسیس شده است. این بیمار حال بسیار بدی دارد چراکه در سال ۱۹۹۸ و بار دوم در ۲۰۰۷ تقریبا مرد. از بحران مالی دوم به این سو، این سیستم مالی فقط به صورت مصنوعی زنده نگه داشته شده است. در حال حاضر گویی که سیستم مالی جهان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده است.

ادامه دارد…

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا