بورسبورس اوراق

شاخص‌ هم‌وزن از منفی به مثبت رسید

در جریان معاملات نخستین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با ۷۰۰ واحد (۰.۱۴ درصد) افزایش به رقم ۵۰۴ هزار و ۹۰۵ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۸ هزار و ۳۶۶ واحد (۰.۵۱ درصد) به تراز یک میلیون و ۶۴۳ هزار واحد رسید.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، امروز شنبه ۲۴ بهمن ماه، بیش از ۱۱ میلیارد و ۴۶۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۶ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۷۸ هزار و ۷۰۴ معامله به ارزش ۸ هزار و ۲۴۳ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فلزات اساسی با ۴۵ هزار و ۶۱۸ معامله به ارزش ۴ هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۴۴ هزار و ۷۹۵ معامله به ارزش ۴ هزار و ۳۷ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۳۲ هزار و ۶۰۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال و گروه فرآورده های نفتی با ۲۸ هزار و ۵۹۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۷۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۹۷۵ واحد، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۱۸۹ واحد، شرکت شرمایه گذاری گروه توسعه ملی با ۱۴۷ واحد، بانک ملت با ۱۲۷ واحد و شرکت کالسیمین با ۱۲۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۷۲۲ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با یک هزار و ۶۰ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۸۸۷ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۶۲۵ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۵۷۶ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (شنبه، ۲۴ بهمن ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۸۸ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۹۴۴ واحد رسید.

همچنین بیش از ۶ میلیارد و ۶۳۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۶ هزار و ۷۱۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، بانک دی با ۱۱ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۵.۶ واحد، شرکت پخش البرز با ۵ واحد، شرکت توزیع داورپخش با ۴ واحد و شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان با ۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

بیمه پاسارگاد با ۳۷ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱۷ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۱۶ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۱۰ واحد و شرکت پالایش نفت شیراز با ۷ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا