انرژی

افزایش تولید گاز در شرکت نفت و گاز گچساران

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران از افزایش تولید گاز جهت رفع بخشی از نیاز مصرف گاز شبکه سراسری در این شرکت خبر داد.

همچنین بخوانید

“مهرداد کاهکش” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص افزایش تولید گاز در این شرکت گفت: با تلاش همکاران توانسته ایم نزدیک به ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز  جمع آوری می کردیم و با تلاش  شبانه روزی این میزانبه ۳۰۰ میلیون فوت مکعب خواهد رسید.

وی اظهارکرد: علاوه بر برداشت از میدان “پازنان”، گازی داریم تحت عنوان “گاز همراه” که همراه نفت تولید می شود و معمولا گاز آن بر روی مشعل ها سوزانه می شود که همکاران ما بصورت شبانه روزی در حال تلاش هستند تا با دانش فنی داخلی تاسیسات لازم را راه اندازی کنند که این گاز سوزانده نشود بلکه جمع آوری، فشرده سازی و سپس به پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس بهبهان ارسال شود.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: هدف از این افزایش جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه و رفع بخشی از نیاز مصرف گاز شبکه سراسری است.

کاهکش با بیان اینکه میدان نفتی و گازی “پازنان” گچساران بزرگترین گنبد گازی کشور است، تصریح کرد: در این میدان، چاه‌های زیادی وجود دارد که هم اکنون از برخی حلقه چاه گاز این میدان برداشت می شود.

وی ادامه داد: برداشت گاز از میدان “پازنان” تاکنون روزانه ۸۰۰ میلیون فوت مکعب بود که در تلاش هستیم این میزان را در آینده به بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیون فوت مکعب برسانیم.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز گچساران عنوان کرد: بخشی از گاز مورد نیاز کشور از میادین گازی گچساران استخراج می‌شود که این گاز پس از فرآوری و شیرین سازی به شبکه گاز کشور تزریق می‌شود.

کاهکش بیان کرد: با توجه به مصرف زیاد گاز در کشور، افزایش تولید در برنامه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا