انرژی

 تعطیلی جایگاه‌های CNG مصرف بنزین را در جنوب خراسان افزایش داد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌ حیدریه گفت: تعطیلی جایگاه‌های CNG در جنوب خراسان موجب افزایش مصرف بنزین در شهرهای این منطقه شده است.

همچنین بخوانید

جواد بلندی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: با تعطیلی جایگاه‌های CNG در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۵ دی‌ ماه شاهد رشد هفت درصدی مصرف بنزین در حوزه عملیاتی منطقه در جنوب خراسان رضوی بودیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲ جایگاه CNG به دلیل افت فشار گاز در جنوب خراسان رضوی تعطیل است، اظهار کرد: اگرچه این تعطیلی‌ها موجب افزایش مصرف بنزین شد اما خوشبختانه مشکلی در تامین و توزیع بنزین نداشته‌ایم.

 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌ حیدریه ادامه داد: ذخیره‌سازی نفت در فروشندگی‌های نفت سفید حوزه عملیاتی منطقه جنوب خراسان یکی از اقداماتی بود که در این مدت انجام شده است.

فعالیت ۵۱ فروشندگی نفت سفید

وی با بیان اینکه اکنون ۵۱ فروشنده در حال توزیع نفت سفید هستند، افزود: اگرچه پس از گازرسانی‌هایی که به شهرها صورت گرفت، تعدادی از فروشندگی‌های نفت سفید از مدار خارج شد اما با توجه به شرایط به وجود آمده از این افراد درخواست شد مجددا مقداری سوخت را دریافت و ذخیره‌سازی کنند تا چنانچه قطعی گاز داشتیم، بتوانند به موقع توزیع را انجام دهند.

بلندی همچنین از فعال شدن مجدد ۱۵ فروشندگی نفت سفید که از مدار خارج شده بودند خبر داد و تصریح کرد: از ۲۰ تا ۲۵ دی‌ ماه در منطقه جنوب خراسان و مناطق همجوار از جمله زاهدان بیش از ۳.۵ میلیون لیتر نفت سفید توزیع شده است.

وی اظهار کرد: قطعی گاز هر منطقه که به ما اعلام شد نفت سفید نیز توزیع شده است. این میزان نفت در ۱۰ شهرستان حوزه عملیاتی جنوب خراسان رضوی، شهرهای زاهدان و مقدار کمی برای نیشابور ارسال و توزیع شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌ حیدریه خاطرنشان کرد: در ۹ ماه نخست امسال ۳۲ درصد کاهش مصرف نفت سفید در سطح حوزه عملیاتی داشته‌ایم.

برخی نانوایی‌ها مقصر هستند

وی اظهار کرد: اگرچه تامین سوخت بخش خدمات، نانوایی‌ها و… را بر عهده داریم و از قبل برای تامین و خرید سوخت مورد نیازشان اطلاع‌رسانی شده اما اگر آن صنف تعلل کرده، خرید سوخت را انجام نداده و یا تجهیزات را دوگانه نکرده، مقصر هستند.

بلندی گفت: هرچند تمام نانوایی‌ها مکلف به پیش‌بینی سوخت دوم هستند اما متاسفانه زمان احداث نانوایی مخزن مورد نیاز برای سوخت دوم را پیش‌بینی نمی‌کنند و این موجب می‌شود تا در مواقع بحرانی با مشکل مواجه شوند.

وی در ادامه به ارسال ۴۴ میلیون لیتر نفت و گاز به عنوان سوخت جایگزین به نیروگاه گاز قائن در ۹ ماه نخست امسال اشاره کرد.

بلندی در ادامه از حمل ۱۵۹ میلیون لیتر فرآورده از مبادی نفتی به منطقه و ورود ۸۶۷ میلیون لیتر انواع فرآورده از طریق خط لوله به انبار نفت منطقه تربت‌ حیدریه خبر داد که ذخیره‌سازی مناسبی برای سوخت زمستانی بوده است.

وی بیان کرد: همزمان با شروع فصل سرما شاهد افزایش مصرف نفت سفید و نفت گاز هستیم. در حال حاضر ۸۷۰۰ خانوار تحت پوشش منطقه هستند که به آن‌ها گازرسانی نشده‌ است.

بلندی با بیان اینکه بخش عمده این خانوارها در شهرستان خواف ساکن هستند، تصریح کرد: نه‌تنها نفت سفید برای مصارف خانگی به میزان لازم تامین شده بلکه در این مدت تامین سوخت معادن تربت‌ حیدریه و به ویژه خواف صورت گرفته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌ حیدریه گفت: تاکنون ۳۶۳ تن گاز مایع توسط هشت واحد تاسیسات سیلندر پرکنی در منطقه با ظرفیت ۲۶۵ تن گاز مایع، میانگین روزانه ۱۷ هزار و ۵۰۰ کپسول گاز مایع بین خانوارها توزیع شده است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌ حیدریه یکی از مناطق سی‌هفت‌گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که از سال ۱۳۳۹ به خط لوله نفت سراسری متصل است و چهار ناحیه مشتمل بر ۱۰ شهرستان تربت‌ حیدریه، مه‌ولات، زاوه، خواف، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد، کوهسرخ، گناباد و بجستان را تحت پوشش دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا