صنعت، معدن، تجارت

برگزاری دوره آموزشی روابط عمومی دانش بنیان در بافق

دوره آموزشی روابط عمومی دانش بنیان به همت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_بافق به مدت دو روز برای مدیران و کارشناسان روابط عمومی شهرستان در محل هتل نیکان بافق برگزار شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ اهن مرکزی ایران_بافق، دوره آموزشی روابط عمومی دانش بنیان به همت این شرکت با حضور دکتر شکری خانقاه (مدرس بین المللی) به مدت دو روز برای مدیران و کارشناسان روابط عمومی شهرستان در محل هتل نیکان برگزار شد.

حمید شکری خانقاه، نویسنده کتاب برنامه‌ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی و مدرس این کارگاه آموزشی تخصصی روابط عمومی در توصیف این حرکت ارتباطی گفت: سرمایه‌گذاری روی منابع انسانی و فن آوری های نوین ارتباطی به گونه‌ای که امکان دسترسی به مهارت‌ها و توانایی‌ها و آشنایی با فناوری‌های جدید از طریق آموزش‌های رسمی و همگانی برای همگان فراهم شود از جمله پیش شرط‌های اصلی توسعه روابط عمومی دانش بنیان است.

وی با تاکید بر توسعه سواد ارتباطی برای مدیران نظام ارتباطات کشور گفت: ایجاد و توسعه روابط عمومی دانش بنیان بستگی به افزایش و توسعه سواد ارتباطی و سواد رسانه‌ای و نوآوری و خلق ایده‌های جدید در نظام ارتباطات سازمان‌ها و جامعه مخاطب دارد. دانش بنیان سازی روابط عمومی مستلزم ایجاد بستری مناسب برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهش‌های ارتباطی و طرح و برنامه ریزی ارتباطی براساس تحقیق و توسعه است.

شکری با بیان این موضوع که جاده روابط عمومی دانش بنیان از مدیریت نادانی می‌گذرد، گفت: بایستی بدانیم از اینهمه دانش علوم ارتباطی چقدر آگاهی داریم و بعد از ارزیابی خود ببینیم برای ارتقا دانشمان چقدر وقت می‌گذاریم.

این مشاور و برنامه ریز ارتباطی؛ کارمند نبودن، متخصص ارتباطی بودن، مدیر استراتژیست بودن و حرفه‌ای بودن را لازمه‌ی روابط عمومی‌ها دانست و چگونگی دست یابی به آنها را بالابردن سطح سواد عنوان کرد.
شکری خانقاه باسواد را کسی تعریف کرد که دارای سواد رسانه‌ای باشد، از قدرت تغییر برخوردار و از دانش روز بهره مند باشد.

وی همچنین گریزی به سخنان رهبری در باب جهاد تبیین زد و افزود: تنها وظیفه‌ی روابط عمومی‌ها، اطلاع رسانی نیست بلکه امید، رضایت، شوق، مشارکت و ارزش آفرینی را بایستی بتوانند در سازمان خود و بالتبع در جامعه انتشار دهند.

این مشاور و برنامه ریز ارتباطی در ادامه گفت: یکی از شاخص‌های نظام نوآوری در تعیین میزان روابط عمومی دانش بنیان تعداد محققان این حوزه در هر روابط عمومی نسبت به تعداد روابط عمومی‌ها و سازمانهاست. البته امیدواریم اساتید و پژوهشگران حوزه مدیریت رسانه و روابط عمومی، برای توسعه سواد رسانه‌ای و سواد ارتباطی و ایجاد روابط عمومی دانش بنیان متمرکز شوند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا