امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خسارت سیلاب به کشاورزان پلدختری جبران نشده است

پلدختر- وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سیلاب حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پلدختر به طور کامل تخریب شد و تاکنون معوضی به کشاورزان خسارت دیده انجام نشده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید جواد ساداتی نژاد امروز جمعه در حاشیه سفر به پل‌دختر در جمع خبرنگاران با تاکید بر توسعه باغات در اراضی شیب دار و اراضی دیم، اظهار داشت: با توجه به اشتغال ناشی از توسعه باغات در اراضی شیب دار و دیم اعتباراتی را به استان تخصیص داده‌ایم که بخشی از آن جذب شد.

وی، افزود: یکی از چالش‌های کشاورزان مربوط به خسارت ناشی از سیل به اراضی کشاورزی بود.

وزیر جهاد کشاورزی، گفت: بر اثر سیل ۹۸، حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به طور کامل تخریب شد و تاکنون معوضی به کشاورزان خسارت دیده انجام نشده است.

ساداتی نژاد، بیان کرد: باید به یک جمع بندی و گردش کار جدید برای رفع این مشکل برسیم.

وی، عنوان کرد: در سفر امروز بازدید از دو ایستگاه پمپاژ را داشتیم که تلاش می‌کنیم تا پایان تکمیل شوند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت شیلات در لرستان، عنوان کرد: لرستان یک قطب در حوزه شیلات است که می‌تواند شغل و ثروت خوبی را به دنبال داشته باشد، ما هم سهمیه خوبی را به حوزه شیلات لرستان اختصاص می‌دهیم.

ساداتی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت طرح‌های آبخیزداری تاکید کرد و گفت: لرستان یک نمایشگاه آبخیزداری است و به دلیل اهمیتی که این حوزه دارد اعتبار خوبی را در این سفر به طرح‌های آبخیزداری اختصاص داده‌ایم.

وی، بیان کرد: اما با توجه به اینکه ساخت سد در حوزه اختیارات وزارت نیرو است، ما می‌توانیم با وزیر نیرو در این خصوص مکاتباتی داشته باشیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا