بانک و بیمه

بحرین دارای بالاترین نرخ تورم مواد غذایی در خلیج فارس


به گزارش آرمان اقتصادی از خلیج آنلاین؛ بحرین بالاترین نرخ تورم قیمت مواد غذایی را در سطح کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در نوامبر ۲۰۲۲ با نرخ ۱۲.۷ درصد به ثبت رساند. درصد بالای نرخ تورم بحرین در مقایسه با ۷.۱ درصد در کویت، ۵ درصد در عمان، ۳.۷ درصد در عربستان و ۰.۳ درصد در قطر است.

گزارش جدید بانک جهانی نشان می‌دهد که بحرین طی بازه زمانی ژانویه ۲۰۲۲ تا نوامبر ۲۰۲۲ افزایش قابل توجهی در قیمت مواد غذایی بین ۵ تا ۳۰ درصد به ثبت رساند.

در این گزارش که روز جمعه توسط روزنامه بحرینی البلاد منتشر شد، آمده است که بحرین در نوامبر ۲۰۲۲ بالاترین نرخ تورم قیمت مواد غذایی را در سال گذشته (۱۲.۷ درصد) ثبت کرده است.

 نرخ تورم مواد غذایی در بحرین طی ۶ ماه سال گذشته به کمتر از ۱۰ درصد نرسیده است که دلیل آن وابستگی شدید این کشور به واردات اکثر مواد غذایی است. قیمت مواد غذایی داخلی همچنان در سرتاسر جهان در حال افزایش است، چون اطلاعات مربوط به دوره زمانی بین سپتامبر تا دسامبر ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که نرخ تورم بالا در تقریباً همه کشورهای با درآمد پایین و متوسط ​​وجود دارد.

 بانک جهانی در گزارشی در ۱۱ ژانویه انتظار داشت که تولید ناخالص داخلی کشورهای خلیج فارس در سال جاری ۲۰۲۳ رشد اندکی را ثبت کند. قابل ذکر است که اقتصاد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از نرخ تورم پایین برخوردارند.


انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا