انرژی

وزارت نیرو پاسخگوی تعطیلی پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی ۴۰۰ مگاواتی کهگیلویه باشد

امام جمعه شهر دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وزارت نیرو پاسخگوی جمع آوری تجهیزات و تعطیلی پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی ۴۰۰ مگاواتی کهگیلویه باشد.

همچنین بخوانید

حجت الاسلام علی وحدانی‌فر با اشاره به اینکه دهدشت یکی از شهرستان‌های گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد و هم مرز با استان خوزستان است و آب و هوایی بسیار گرم دارد، افزود: متأسفانه سال‌های گذشته ایستگاه‌های مطلوب برق در شهرستان راه‌اندازی نشده است و به سختی تابستان پشت سر گذاشته شده است. در بخش‌هایی همچون دیشموک دچار اُفت ولتاژ و نوسانات برق بودیم و حتی برخی از وسایل برقی مردم نیز سوختند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در تابستان مصرف برق بالاست و تعداد مشترکین برق نیز قطعاً اضافه شده است، ایستگاهی که بتواند برق را تقویت کند وجود ندارد و مطمئناً در سال آینده تابستان سختی خواهیم داشت. باید در شهری مانند دهدشت یک ایستگاه برق راه‌اندازی شود و یا حداقل به صورت ایستگاه سیار راه‌اندازی شود تا بحران تابستان سخت را بتوانند بگذرانند.

امام جمعه شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: این موضوع به عنوان مطالبه مردمی و در جهت رفع خواسته‌های آن‌ها در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد تا مسئولان ذی‌ربط از هم اکنون به فکر راه‌های گذر از تابستان سخت باشند.

وحدانی فر تصریح کرد: یک پیشنهاد این است که شرکت توانیر استان کهگیلویه و بویراحمد از استان خوزستان جدا شود و این استان از لحاظ برقی مستقل شود و یا حداقل ایستگاه برق در منطقه “دژکوه” ایجاد شود و این اقدام باید تا قبل از عید و شروع فصل گرما انجام شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد دیگر این است که برق بخشهای “دیشموک” و” قلعه رئیسی” در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نزدیکی به استان خوزستان، به شهر “فریدون” این استان متصل شود تا بار برق مصرفی در استان کهگیلویه و بویراحمد کاهش یابد. برای این شهرستان به ۶ مگاوات برق نیاز است و در صورتی که برق این دو منطقه از شهر فریدون خوزستان تأمین شود، مشکل قطعی و نبود برق در این شهرستان‌ها از بین می‌رود.

امام جمعه شهر دهدشت عنوان کرد: یکی دیگر از پیشنهادات این است که برای مناطق “دیشموک” و “قلعه رئیسی” ایستگاه‌های خورشیدی نصب شود زیرا علاوه بر اینکه هزینه کمتری دارند به راحتی می‌توانند برق مورد نیاز را تا حدودی تأمین کنند.

وحدانی فر تاکید کرد: در صورتی که ایستگاه جدید برق راه‌اندازی نشود و یا برق “دیشموک”و “قلعه رئیسی” به شهر “فریدون” وصل نشود در تابستان بحران جدی خواهیم داشت.

به گزارش آرمان اقتصادی، وی با اشاره به پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی بیان کرد: قرار بود در شهرستان کهگیلویه نیروگاه سیکل ترکیبی ۴۰۰ مگاواتی ایجاد شود اما به بهانه تغییر تجهیزات، کلیه وسایل جمع‌آوری شد و پیمانکار نیز پروژه را تعطیل کرده است. وزارت نیرو باید پاسخگو باشد که چرا این پروژه اینگونه یکباره به تعطیلی کشیده شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا