بورسبورس اوراق

رشد ۱۲ درصدی شاخص فرابورس در دیماه


شاخص کل فرابورس با ثبت افزایش ۱۲.۲درصدی، در پایان دیماه امسال به ارتفاع ۲۱هزار و ۵۰۸واحد رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی، نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در دهمین ماه امسال نشان می‌دهد طی ۱۸روز معاملاتی تعداد ۱۵۰میلیارد و ۷۴۱میلیون ورقه بهادار در ۷میلیون و ۶۶۶هزار نوبت به ارزش ۹۷۹۹هزار و ۶۴۷میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از افزایش ۲۵۵درصدی حجم، رشد ۱۱۳درصدی نوبت‌های معاملات و افزایش ۵۴درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ حکایت دارد.

این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۸۳۷۴میلیون ورقه و میانگین ارزش معاملات نیز ۵۴هزار و ۴۴۲میلیارد ریال بوده است.

همچنین بخوانید

همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت تغییر مالکیت ۳۶میلیارد و ۱۳۰میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۹۷هزار و ۳۹میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۳۴میلیارد و ۸۴۲میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۶۶هزار و ۸۳میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر افزایش ۳۲۷درصدی حجم و رشد ۲۲۳درصدی ارزش معاملات در بازار اول و رشد ۵۵۶درصدی حجم و افزایش ۲۲۸درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با دیماه سال ۱۴۰۰ است.

این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۱۰۰۳۳میلیون اوراق بدهی به ارزش ۸۸۱۵هزار و ۴۲۴میلیارد ریال معامله شده است که از رشد ۵۱درصدی حجم و ۴۵درصدی ارزش معاملات این بازار در دیماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.

­­افزون بر این، بالغ بر ۳۶میلیارد و ۵۷۲میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۴۴۶هزار و ۱۷۸میلیارد ریال و ۴.۹میلیون هزار ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۵۸۹۲میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۴۵۹درصدی حجم و ۳۸۸درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین افزایش ۲درصدی حجم و رشد ۱۶درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با دی پارسال دارد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس نیز که معاملات دیماه امسال را از ارتفاع ۱۹هزار و ۱۷۳واحد آغاز کرده بود با ثبت افزایش ۱۲.۲ درصدی، در پایان این ماه به ارتفاع ۲۱هزار و ۵۰۸واحد رسید.

ارزش کل بازار فرابورس نیز که در ابتدای ماه گذشته ۱۸۸۴۵هزار و ۵۲۳میلیارد ریال بود در پایان دیماه با ثبت افزایش ۱۰درصدی به عدد ۲۰۷۲۴هزار و ۶۴میلیارد ریال رسید.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا