امور زیربناییتعاون و اشتغال

آغاز مسابقات جهانی مهارت در ابوظبی

چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت ابوظبی۲۰۱۷، با حضور ۵۸ کشور شرکت‌کننده، به طور رسمی در کشور امارات متحده عربی آغاز شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت از ۲۳ تا ۲۶ مهرماه امسال برگزار می‌شود که تیم اعزامی مهارت کشورمان برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت، شامل ۳۴ نفر است که ۳۱ نفر مرد ۳ نفر از بانوان هستند.

این گزارش عناوین رشته ها را آجر چینی، کابینت سازی، تاسیسات الکتریکی، اتصالات چوبی، طراحی فضای سبز، لوله کشی و گرمایشی، تبرید و تهویه، کاشیکاری دیوار و کف، تکنولوژی مد، تکنولوزی طراحی گرافیک، جواهرسازی، مدیریت سیستم های تحت شبکه، راهکارهای نرم افزاری برای تجارت، طراحی و توسعه وب، فرز CNC، تراش CNC، الکترونیک، کنترل صنعتی، ساخت و تولید تیمی، مهندسی مکانیک، مکاترونیک، رباتیک، جوشکاری، آشپزی، شیرینی پزی و قنادی، صافکاری خودرو، تکنولوژی اتومبیل، نقاشی خودرو و آکواترونیک عنوان می کند.

همچنین بخوانید

سه رقابت کننده زن از کشور ایران، در رشته های قنادی، آشپزی و خیاطی این دوره از مسابقات جهانی شرکت می کنند. این در حالی است، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI )، متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری به صورت سالانه است که در سال گذشته برگزار شد.

در نهایت، برگزیدگان دو دوره شانزدهمین و هفدهمین مسابقات ملی مهارت در ۳۱ رشته به رقابت پرداختند و برگزیدگان پس از شرکت در اردوهای آماده سازی و گزینش نهایی، درچند رشته منتخب به چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت که به ابوظبی اعزام شدند.

ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی در میان جوانان، معرفی آموزش‌های مهارتی واهمیت نقش آن در توسعه اقتصاد به عموم مردم وجلب نظر مسئولان، بنگاه‌های اقتصادی، صنایع وصنوف برای مشارکت هرچه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای، شناسایی ومعرفی افراد ماهر ونخبه به صنایع وبنگاه‌های اقتصادی و فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور، از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت است.

بر اساس این گزارش، پیش از این محمد امین سازگارنژاد، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای و معاون وزیر کار، از پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیونی به مدال آوران این مسابقات از محل صندوق کارآفرینی امید خبرداده بود.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا