امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۲۹ میلیارد تومان خسارت به بخش طیور استان سمنان پرداخت شد

سمنان- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان، گفت: در سال گذشته ۲۹ میلیارد تومان به بخش طیور استان که متحمل خسارات بلایای طبیعی شدند، پرداخت شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد حمیدی در جلسه مدیریت بحران استان سمنان که صبح دوشنبه به میزبانی استانداری برگزار شد ضمن بیان اینکه اجرای طرح مطالعاتی کاهش خطر پذیری در حوزه بلایای طبیعی ضروری است، تاکید کرد: ۵۴ بلای طبیعی در سطح جهان شناسایی شده است، از مجموع بلایای طبیعی در جهان؛ ۱۳ بلای طبیعی در سطح استان سمنان شناسایی شده است.

همچنین بخوانید

وی افزود” در سال گذشته مبلغ ۶۹ میلیارد تومان به کشاورزان، مرغداران و دامدارانی که متحمل خسارت در این بخش‌ها شده بودند پرداخت شد، از این میزان مبلغ ۲۹ میلیارد تومان در حوزه طیور است که به خسارت دیدگان پرداخت شد.

معاون عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته کمتر ۱۵ درصد از کشاورزان تحت پوشش بیمه قرار داشتند، باید از سوی، جهاد کشاورزی و امور عشایری در خصوص بیمه اجباری کشاورزان و عشایر و …اقدامات لازم صورت گیرد.

حمیدی درباره راهکارهای مقابله با حوادث نیز بیان کرد: در مسیر جاده‌های اصلی استان ۱۸۷ پل آب گذر شناسایی شد، که برای ۷۰ درصد آنها رفع خطر صورت گرفته است و بقیه تیز در دستور کار است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا