اقتصاد کلان

تجارت ایران با عراق در پایان سال به ۱۱ میلیارد دلار نزدیک خواهد شد

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: تجارت ایران با عراق در پایان سال به ۱۱ میلیارد دلار نزدیک خواهد شد.

همچنین بخوانید

محسن کوشش‌تبار در حاشیه همایش تجاری لرستان ـ عراق و افتتاحیه نمایشگاه ‌توانمندی‌های صادراتی لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز شاهد نمایشگاه و همایشی بودیم که تجار عراقی از بخش عرب و کردنشین عراق در این همایش حضور داشتند.

وی تصریح کرد: حضور این تجار به مثابه تقویت ارتباط تجاری بین ایران و عراق هست و زمینه مناسبی است که تجارت بین دو کشور جدیت بیشتری پیدا کند.

معاون اقتصادی وزیر کشور خاطرنشان کرد: یقیناً یکی از طرف‌های تجاری جدی ما در طول تاریخ کشور عراق بوده که به دلیل اتفاقات اخیر مثل داعش و کرونا مقداری افول کرد که در حال حاضر پیش‌بینی ما این است که در پایان سال به ۱۱ میلیارد دلار نزدیک خواهد شد.

کوشش‌تبار اضافه کرد: در این راستا یک هدف‌گذاری ۲۰ میلیاردی شده که فرصت‌های بسیار زیادی در ایران برای تجار عراقی شروع شده که مشتاق برای انجام این کار هستند.

وی بیان کرد: ابتکار عمل دولت سیزدهم در عضویت ایران در شانگهای و مراوداتی که به‌طور جدی در حال انجام بوده، توانمندی خوبی که در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری محور در ایران بروز و ظهور دارد، برای عراقی‌ها کاملاً محسوس است.

 معاون اقتصادی وزیر کشور ادامه داد: این نمایشگاه می‌تواند الگوی خوبی برای ۳۱ استان باشد به نظر می‌آید که وارد یک عرصه نوین از تبادلات تجاری با عراق شده‌ایم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا