اقتصاد کلان

۳۰ درصد کالاهای لرستان به کشور عراق صادر می‌شود

استاندار لرستان گفت: ۳۰ درصد کالاهای لرستان به کشور عراق صادر می‌شود.

همچنین بخوانید

فرهاد زیویار چهارم بهمن در همایش تجاری لرستان-عراق و افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان که در محل اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: برپایی چنین رویداد مهمی با حضور تمام دست‌اندرکاران و فعالین تجارت خارجی فرصتی مغتنم و مناسبی برای اجرای مهمترین فعالیت‌های تولیدی و تجاری لرستان است.
وی افزود: در شرایط کنونی گفت‌وگو میان همسایگان ایران برای رسیدن به یک نقطه مشترک و ثبات توسعه تنها یک انتخاب نیست بلکه ضرورتی راهبردی است.

استاندار لرستان با بیان اینکه نظام سلطه به دنبال برقراری ارتباط بین کشورهای ایران و عراق نبوده و نیست، اضافه کرد: چنانچه خیرخواهی بین دو ملت و برادری ایران نسبت به عراق نبود امروز این شرایط تنگاتنگ وجود نداشت.

زیویار با بیان اینکه وجود ظرفیت‌های لرستان می‌تواند بستر را برای سرمایه‌گذاری در صنعت، کشاورزی، گردشگری و توریسم درمانی ایجاد کند، عنوان کرد: در چند دهه اخیر ایران نسبت به حفظ ثبات روابط تجاری با همسایگان تاکید دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد صادرات لرستان به کشور عراق انجام می‌شود، افزود: عمده محصولات شامل پتروشیمی، کشاورزی، مصالح ساختمانی، صنایع غذایی و دارویی(انسانی و دامی) هستند.

استاندار لرستان بیان کرد: در دولت سیزدهم نیز مناسبات مختلف با کشورهای همسایه از جمله عراق افزایش یافته و دیدارهای متفاوتی با مقامات انجام و کمیسیون‌های تجاری مختلف موید اهتمام و رویکرد دولت در این راستاست.

زیویار با اشاره به اینکه ایران نقش مهمی در منطقه دارد و لرستان هم به عنوان بخش مهمی از کشور ظرفیت‌های خود را در حوزه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی، صنایع دانش‌بنیان در قالب نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان به نمایش گذاشته و آمادگی برای تعمیق همکاری‌های مشترک و بیشتر را دارد، گفت: یکی از ظرفیت‌های ژئوپولیتیک و اقتصادی منطقه ترانزیت کالاست که بین دو کشور و سایر کشورهای منطقه حاشیه خلیج فارس و دریای خزر وجود دارد و ظرفیت آنها در آینده نزدیک تحت عنوان ترانزیت کاربو انجام و شرایط ویژه‌ای را برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی فراهم خواهد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در این همایش تفاهم نامه همکاری بین اتاق‌های بازرگانی خرم‌آباد و اردبیل به امضای دو طرف رسید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا