صنعت، معدن، تجارتمعدن

رشد ۲۳ درصدی تولید کنسانتره سنگ آهن معادن بزرگ

میزان تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت های بزرگ معدنی طی ۵ ماهه نخست سال ۹۶، ۲۳ درصد رشد یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور از ابتدای ماه فروردین تا پایان مرداد، ۱۵ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۸۲۴ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۱۲ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۷۹۴ تن بود.

از این میزان، شرکت های «گل گهر» ۵ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۱۴۰ تن، «چادرملو» ۳ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۹۲۷ تن، «سنگ آهن مرکزی» ۲ میلیون و ۹ هزار و ۸۵۶ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» یک میلیون و ۵۶۳ هزار و ۵۶۴ تن، «گهر زمین» یک میلیون و ۸۱۴ هزار و ۴۴ تن، «اپال پارسیان سنگان» ۸۴۰ هزار و ۳۵۳ تن و «مجتمع سنگ آهن سنگان» ۱۹۰ هزار و ۹۴۰ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند.

همچنین بخوانید

کاهش ۹ درصدی تولید دانه بندی

بنا به این گزارش، ۶ شرکت بزرگ معدنی از ابتدای فروردین تا پایان مرداد، ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۱۳۱ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند که نسبت به میزان تولید مدت مشابه سال گذشته (۲ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۳۴۶ تن)، ۹ درصد کاهش نشان می دهد.

از این میزان، شرکت سنگ آهن مرکزی «۷۴۰ هزار و ۲۲۰ تن»، جلال آباد «۴۱۲ هزار و ۴۸۴ تن»، فلات مرکزی «۳۷۲ هزار و ۴۳۲ تن»، سنگان «۵۳۹ هزار و ۷۰۰ تن»، چادرملو ۱۵۷ هزار و ۴۴۰ تن و میشدوان «۱۲۷ هزار و ۸۵۵ تن» تولید کرده است.

قالب وردپرس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا