بورسبورس اوراق

شاخص‌ قرمزپوش به تعطیلات رفت

در جریان معاملات پنجمین روز بهمن، شاخص هم‌وزن با ۱۰ هزار و ۵۰۱ واحد (۲.۰۱ درصد) کاهش به رقم ۵۱۲ هزار و ۴۹۱ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۳۴ هزار و ۹۱ واحد (۲.۰۷ درصد) به تراز یک میلیون و ۶۱۱ هزار واحد رسید.


به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، امروز چهارشنبه ۵ بهمن ماه، بیش از ۱۲ میلیارد و ۹۸۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۴ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۹۴ هزار و ۱۲۵ معامله به ارزش ۹ هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه شیمیایی با ۴۹ هزار و ۴۳۰ معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۱۹ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۴۳ هزار و ۷۱۲ معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۰۴ میلیارد ریال، گروه فرآورده‌های نفتی با ۴۰ هزار و ۷۴۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۵۸ میلیارد ریال و گروه انبوه ساری با ۳۱ هزار و ۲۸۴ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۴۱ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت آلومینیوم ایران با ۱۴۴ واحد، شرکت با ۷۱۹ واحد، شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران با ۹۸ واحد، شرکت داورسازی سینا با ۸۸ واحد و بیمه دانا با ۶۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۹۵۵ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفخان با یک هزار و ۸۷۱ واحد، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با یک هزار و ۴۴۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۲۴۴ واحد و شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۱۸۷ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۵ اسفند ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۲۹۲.۸۰ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۹۸۰ واحد رسید.

همچنین بیش از ۸ میلیارد و ۴۵۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۴۷ هزار و ۹۱۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت بان دی با ۹ واحد، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۵ واحد، بیمه اتکایی ایرانیان با ۴ واحد، شرکت توکاریل با ۲.۶ واحد و شرکت مدیریت انرزی امید تابان هور با ۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت بیمه پاسارگاد با ۳۲ واحد، شرکت پتروشیمی گردیس با ۲۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات با ۲۰ واحد، شرکت شرکت پلیمر آریا ساسول با ۱۲.۵۸ واحد و شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با ۱۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا