ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

نکات امنیتی ارسال رزومه آنلاین

این روزها که جوانان بسیاری در راستای یافتن شغل و یا استخدام در یک شرکت، به ارسال رزومه شخصی و کاری خود به صاحبان مشاغل اقدام می‌کنند، باید به نکات امنیتی آن نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت اندروید پلیس، شاید برای کاربران اینترنتی و شهروندان بسیاری تابحال پیش آمده باشد که از شغل خود ناراضی بوده و یا پس از اتمام دوران تحصیل بدنبال یک شغل جدید هستند تا بتوانند در آن به ترقی و پیشرفت دست یابند. ما در این گزارش قصد داریم نکاتی را برای آن دسته از افرادی که بدنبال استخدام و یافتن شغل هستند، بیان کنیم که می تواند از هرگونه مشکل امنیتی و لو رفتن اطلاعات  شخصی و خصوصی آنها جلوگیری به عمل بیاورند.

رزومه چیست؟

همچنین بخوانید

به یک فایل که به صورت PDF یا word نوشته و تایپ شده باشد و حاوی اطلاعات شخصی و شغلی شما باشد، رزومه و یا CV گفته می شود.

به طور قطع همه آن افرادی که یک روز بدنبال یافتن شغل بوده‌اند، لااقل یک بار هم که شده مجبور بوده‌اند یک رزومه کاری موفق به کارفرمای مورد نظر ارسال کنند تا بدین وسیله نظر آنها را برای استخدام و گزینش بیشتر جلب کنند. اطلاعاتی که باید در هر رزومه موفق و کارآمد درج شود، باید حاوی اطلاعات شخصی و شغلی، مدارک تحصیلی ، علایق و سوابق حرفه ای  و مهارت های شخص جویای کار باشد.

هم اکنون این سوال در ذهن بسیاری پیش می آید که چطور می توان به شرکت و یا کارفرمایی که هیچ شناختی نسبت به آن نداریم، اعتماد کرده و اطلاعات دقیق و شخصی خود را در اختیارشان قرار دهیم؟ و آیا ارسال ایمیلی که حاوی رزومه ما هست، می تواند در آینده به یک مشکل امنیتی برای ما تبدیل شود؟

متخصصان و کارشناسان امنیت سایبری بسیاری بر این باورند که افراد نباید به هیچ عنوان موارد زیر را در رزومه خود نوشته و یا در محیط اینترنت برای کسی ارسال کنند:

۱. شماره بیمه

۲. شماره گواهی نامه رانندگی

۳. اطلاعات شماره حساب بانکی

۴. اطلاعات کارت های اعتباری بانکی

۵. گذرواژه ها

۶. تاریخ تولد

در اینجا ممکن است بسیاری از افراد خاطر نشان کنند که بسیاری از شرکتها در وب سایت خود به پر کردن رزومه اقدام می‌کنند و دیگر نیازی به ارسال رزومه شخصی نیست و در صورتی که جاهای مخصوص بعنوان مثال تاریخ تولد توسط کاربران پر نشود، آن رزومه ثبت و ارسال نمی شود. در پاسخ به این سوال باید گفت که در وهله نخست هرکاری و بخصوص یافتن شغل، اعتماد حرف اول را می زند اما منظور از نکاتی که در بالا ذکر شد، این است که کاربران باید توجه داشته باشند چه شرکت و یا سازمانی از آنها رزومه خواسته است و آیا در وب سایت رسمی آن شرکت باید اقدام به ثبت و ارسال رزومه کنند یا خیر. همچنین کاربران قادر خواهند بجای ذکر دقیق تاریخ تولد خود، تنها به گفتن سن و سال خود اکتفا کنند.

نکته بعدی که از اهمیت خاصی برخوردار است، آن است که کاربران جویای کار، به آدرس ایمیل ( پست الکترونیک ) صاحبان مشاغل و کارفرمایان باید توجه ویژه ای داشته باشند. به گونه ای که نباید به هیچ وجه به ایمیل های شخصی و ناشناس که با دامنه های عمومی ساخته شده است، رزومه و اطلاعات شخصی خود را ارسال کنند. بلکه باید تنها به آن دسته از ایمیل هایی که مخصوص همان شرکت یا سازمان است و با دامنه خاص ایجاد شده و معمولا نام و یا حروف اختصاری نام آن شرکت را دارد، اقدام به ارسال رزومه کنند.

جالب است بدانید سالانه افراد بسیاری در جهان با سهل انگاری‌های خود در محیط اینترنت مورد سواستفاده‌های بسیاری قرار می‌گیرند که البته این امر با آگاهی یافتن درباره امنیت سایبری و نکاتی که به حفاظت از اطلاعات شخصی ما کمک بسزایی می کند، قابل پیشگیری خواهد بود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا