امور زیربناییتعاون و اشتغال

سهم ۶ تا ۱۶ درصدی زنان در اقتصاد مناسب نیست

مشهد ـ نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: ما زنان متخصص کم نداریم و نمی گوییم سهم زنان در اقتصاد ۵۰ درصد باشد اما اکنون این سهم بین ۶ تا ۱۶ درصد است که مناسب نیست.

به گزارش آرمان اقتصادی، فاطمه رحمانی ظهر پنجشنبه در همایش ملی بانوان کارآفرین در سالن همایش‌های شهدای سلامت مشهد خطاب به بانوان کارآفرین اظهار کرد: شما در کارآفرینی پیشرو هستید و توانستید بر موانع و مشکلات فایق آیید. ۶۰ درصد دختران ما تحصیلکرده هستند و ۳۰ درصد تحصیلات تکمیلی دارند. ما زنان متخصص کم نداریم و نمی‌گوییم سهم زنان در اقتصاد ۵۰ درصد باشد، اما اکنون این سهم بین ۶ تا ۱۶ درصد است که مناسب نیست.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امام (ره) زنان را رهبران نهضت انقلاب دانستند و فرمودند انقلاب ما مرهون زنان است. این نگاه امام (ره) بود که موجب شد شاهد شکوفایی توانمندی‌ها، استعدادها و ظرفیت‌های زنان در همه عرصه‌ها باشیم.

وی افزود: باید فرهنگ کار را در جامعه ترویج کنیم و زنان کارآفرین می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرین باشند. مهم‌ترین سندی که پیش رو داریم برنامه هفتم است، نظرات و دیدگاه‌های شما می‌تواند در قالب احکام در این برنامه لحاظ شود. ما قوانین مترقی و خوبی داریم، اما در اجرا مشکل داریم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا