بورسبورس اوراق

شاخص‌ها درجا زدند

در جریان معاملات سومین روز هفته، شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۹۱۶ واحد (۰.۸۲درصد) کاهش به رقم ۴۷۶ هزار و ۲۵۱ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۲ هزار و ۳۱۹ واحد (۰.۱۵ درصد) به تراز یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد رسید.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، امروز دوشنبه ۱۷ بهمن ماه، بیش از ۸ میلیارد و ۲۶۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۵ هزار و ۴۷۱ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه بانک‌ها در جریان معاملات امروز با ۲۸ هزار و ۲۶۵ معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه خودرو با ۳۷ هزار و ۴۳۶ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۴۸ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۷ هزار و ۷۱۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۸۴ میلیارد ریال، گروه انبوه‌سازی با ۱۸ هزار و ۸۱۷ معامله به ارزش یک هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال و گروه شیمیایی ۲۴ هزار و ۷۷۶ معامله به ارزش یک هزار و ۵۵۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۸۶ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۷۱۹ واحد، شرکت بانک ملت با ۶۵۴ واحد، شرکت پالایش نفت اصهفان با ۴۱۲ واحد و شرکت بانک تجارت با ۳۱۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با یک هزار و ۱۴۰ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۴۳۹ واحد، شرکت بانک پاسارگاد با ۲۸۱ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۶۵ واحد و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۲۲۶ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۱۷ اسفند ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۱۷ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۹۲۰ واحد رسید.

همچنین بیش از ۶ میلیارد و ۸۳۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت اعتباری ملل با ۴ واحد، صنایع فروآلیاژ ایران با ۳.۷ واحد، شرکت نفت ایرانول با ۳.۵ واحد، شرکت بانک دی با ۳.۴ واحد و مجتمع صنعتی آرتاویل تایر با ۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

بیمه پاسارگاد با ۳۲ واحد، شرکت پ پلیمر آریا ساسول با ۲۲ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱۰ واحد، مدیریت انرزی امید تابان هور با ۸ واحد و شرکت بخش البرز با ۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا