بورسبورس اوراق

بازار سرمایه، بهترین مرجع سنجش اهلیت خریداران و عدالت در واگذاری دارایی‌های دولت

محمدعلی احمدزاد اصل گفت: وقتی صحبت از مولدسازی دارایی های دولت مطرح می‌شود، منظور فقط املاک و زمین های دولتی نیست؛ بلکه بنگاه‌های اقتصادی کم بازدهی که بعضا به سبب مالکیت دولتی بهره‌وری لازم را نداشته اند نیز می‌توانند به بخش خصوصی واگذار شوند و قطعا مناسب‌ترین کانون برای قیمت‌گذاری عادلانه و واگذاری شفاف به اشخاص دارای اهلیت، بازار سرمایه خواهد بود.


محمدعلی احمدزاد اصل مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهتمام ایرانیان در گفت‌وگو با پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) با اشاره به طرح مولدسازی دارایی‌های دولت بیان کرد: وقتی صحبت از مولدسازی دارایی‌های دولت مطرح می‌شود، منظور فقط املاک و زمین‌های بزرگ دولتی نیست و شرکت‌های کم بازده دولتی که به سبب مدیریت دولتی، بهره‌وری لازم را نداشته‌اند نیز می‌توانند به بخش خصوصی واگذار شوند و قطعاً مناسب‌ترین کانونی که می‌تواند بستری برای انجام یک واگذاری شفاف به اشخاص دارای اهلیت باشد بازار سرمایه خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: در شرایط کنونی اقتصاد کشور، بازار سرمایه یگانه مرجعی است که هم می‌تواند اطلاعات شفافی در خصوص دارایی‌های قابل واگذاری در اختیار عموم قرار دهد و هم به قیمت‌گذاری منصفانه و واقعی کمک کند و هم نتیجه واگذاری و چگونگی ایفای تعهدات خریدار و فروشنده را به اطلاع عموم برساند.

احمدزاد اصل ادامه داد: خریداران دارایی‌های دولت نیز باید از اهلیت کافی برخوردار باشند و مشخص باشد منابع لازم جهت خرید این دارایی‌ها را چطور تامین کرده‌اند و بازار سرمایه می‌توانند به این مهم نیز کمک کند. مولدسازی علاوه بر آنکه به منظور کمک به تامین مالی دولت انجام می شود، گامی در راستای خروج از مالکیت دولتی و واگذاری دارایی‌های دولتی به بخش خصوصی و افزایش بهره‌وری این دارایی‌ها خواهد بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا