بورسبورس اوراق

واگذاری مالکیت و مدیریت دارایی‌ها از طریق بورس کالا، شرط موفقیت طرح مولدسازی

سعید ذوالفقاری گفت: بهتر است دارایی‌های دولت در قالب ETF عرضه نشود و کل دارایی به همراه مدیریت آن از طریق بورس کالا به خریداران واگذار گردد. در چنین شرایطی می‌توان از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای قیمت‌گذاری شفاف و منصفانه و همین‌طور رقابت عادلانه استفاده کرد.


سعید ذوالفقاری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری افتخار سهام در گفت‌وگو با پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) با اشاره به طرح مولدسازی دارایی‌های دولت بیان کرد: می‌توان از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای واگذاری دارایی‌های دولت استفاده کرد؛ مشروط بر آنکه این دارایی‌ها از طریق بورس کالا و به صورت یکجا واگذار شوند.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: با توجه به مشکلاتی که عرضه سهام دولت در نمادهای بانکی و پالایشی در قالب دو ETF (دارا یکم و پالایش) مشکلات متعددی برای سرمایه‌گذاران در پی داشت و تجربه نشان داده دولت در واگذاری دارایی‌های خود، تمایلی به واگذاری مدیریت خود در این دارایی‌ها ندارد، بهتر است دارایی‌های دولت در قالب ETF عرضه نشود و کل دارایی به همراه مدیریت آن به خریداران واگذار گردد. در چنین شرایطی می‌توان از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای قیمت‌گذاری شفاف و منصفانه و همینطور رقابت عادلانه استفاده کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا