اقتصاد کلان

موجودی تجاری آمریکا رکورد زد

موجودی‌های تجاری ایالات‌متحده در ماه دسامبر نسبتاً افزایش یافت و نسبت موجودی به فروش به بالاترین حد در دو سال گذشته رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی، وزارت بازرگانی ایالات‌متحده اعلام کرد موجودی‌های تجاری پس از افزایش مشابه در ماه نوامبر ۰.۳ درصد افزایش یافت. موجودی‌ها جزء اصلی تولید ناخالص داخلی هستند. افزایش ماه دسامبر مطابق با انتظارات اقتصاددانان بود.

همچنین بخوانید

موجودی انبارها در ماه دسامبر ۱۲.۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت. انباشت موجودی در سه ماهه چهارم افزایش یافت که بیشتر منعکس‌کننده انباشت ناخواسته کالاها بود زیرا هزینه‌های استقراض بالاتر به کندترین سرعت رشد تقاضای داخلی در دو تا ۲.۵ سال کمک کرد.

فدرال رزرو از مارس گذشته تاکنون نرخ بهره خود را ۴۵۰ واحد پایه افزایش داده و از نزدیک به صفر به محدوده ۴.۵ تا ۴.۷۵ درصد افزایش داده است که عمده این افزایش‌ها بین ماه می و دسامبر بوده است. انتظار می‌رود دو افزایش اضافی نرخ بهره در ماه‌های مارس و مه ۲۵ واحد پایه افزایش یابد.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی وسایل نقلیه موتوری به جای ۱.۱ درصد ماه گذشته، ۱.۴ درصد افزایش یافت. آنها در ماه نوامبر ۱.۱ درصد افزایش یافتند. موجودی‌های خرده‌فروشی بدون احتساب خودروها، که به محاسبه تولید ناخالص داخلی می‌پردازند، به جای ۰.۳ درصد که ماه گذشته تخمین زده شده بود، ۰.۴ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا