بورسبورس اوراق

برگزاری میز صنعت گروه بانکی به میزبانی سازمان بورس

دوازدهمین نشست تخصصی میز صنعت «فلزات اساسی» با حضور معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و همچنین فعالان این حوزه به میزبانی سازمان بورس و اوراق بهادار در حال برگزاری است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، در این نشست مدیران ارشد نظام بانکی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند که بخشی از آن را در این خبر مشاهده می‌کنید:

مجید دارابی، معاون مالی بانک تجارت در میز صنعت نظام بانکی به میزبانی سازمان بورس، گفت: ابلاغ سیاست‌های دستوری نخستین مشکل و معضل صنعت بانکداری است؛ اقتصاد دستوری کارایی را از نظام بانکی سلب می‌کند، بعضا قوانین و مقررات درخصوص نرخ سود تسهیلات و سپرده و… دائما دچار تغییراتی می‌شوند که این مسئله مشکلات زیادی را برای نظام بانکی‌ به همراه دارد.

وی افزود: دولت با سیاست‌های دستوری موضوعاتی همچون سنجش ریسک را به‌خوبی لحاظ نمی‌کند و این مسئله چالشی برای صنعت بانکی‌ است.

این مدیر ارشد بانک تجارت گفت: کارمزد بانک‌ها علی‌رغم تورم چند ده درصدی رشدی نداشته است و نرخ‌گذاری خدمات بانکی وضعیت این صنعت را بدتر می‌کند؛ بعضا گفته می‌شود چنین سیاستی برای کنترل تورم پیش گرفته شده و این درحالی بوده که این سیاست‌ها تاکنون اثری در رشد افسار گسیخته تورم نداشته است.

دارابی ادامه داد: حمایت قانونی از بانک‌ها در برابر بدهکاران کلان بانکی وجود ندارد و همین مسئله باعث رشد انباشت بدهی بانک‌ها شده است. نئوبانک‌ها محل مناقشه شده است و بعضا گفته می‌شود نباید به این سمت حرکت کنیم. رشد ترازنامه بانک‌ها از جمله چالش‌هایی بوده که علاوه بر خود نظام بانکی، مابقی صنایع را نیز تحت تاثیر قرار داده است و برخی از مشکلات سایر صنایع نشات گرفته از این مسئله است.

این خبر در حال تکمیل است…

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا