اقتصاد کلان

نقدعلی: یک کارگروه برای بررسی وضعیت دلار تشکیل شود

یک نماینده مجلس اسلامی تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم یک کارگروه سه نفره نیز تشکیل شود تا بررسی کنند که چرا وضع دلار اینطور است و تا کجا قرار است پیش برود.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در نشست نوبت دوم روز یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ صحن مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور خطاب به رئیس مجلس گفت: در جلسه روز گذشته نمایندگان پیشنهادی را مطرح کردند و شما نیز قبول کردید تا کارگروهی از مجلس در خصوص وضعیت ارز اظهارنظر کند و رسانه‌ها نیز این مطلب را منتشر کردند.

همچنین بخوانید

وی تاکید کرد: وظیفه نظارتی مجلس اقتضا می‌کند که برای وضعیت دلار، تورم و افزایش قیمت سکه راهکار اجرایی ارائه کند؛ لذا اینکه رئیس مجلس می‌گوید که اگر دولت از ما درخواست کند، کمک خواهیم کرد، قابل قبول نیست چراکه مجلس باید در اجرای وظیفه نظارتی خود گام بردارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: زمانی که ما به حوزه‌ انتخابیه خود برویم مردم از ما سوال می‌کنند که در مجلس چه کاری انجام دادید، در پاسخ باید بگوییم یک جلسه برگزار کردیم و نتیجه آن هم تشکیل کارگروهی سه نفره از مجلس بود و سپس از ما می‌پرسند این کارگروه چه زمانی کار خود را آغاز می‌کند که ما باید بگوییم منتظر هستیم تا دولت از ما درخواست کند، که این جواب مطلوبی نیست.

نقدعلی عنوان کرد: من و برخی از صاحبن‌ظران و حتی شاید برخی از نمایندگان نیز نظرتان این باشد که همان‌گونه که برای برخی امورات که کارگروه حقیقت‌یاب تعیین می‌کنیم، پیشنهاد می‌کنم یک کارگروه سه نفره نیز تشکیل شود تا بررسی کنند که چرا وضع دلار اینطور است و تا کجا قرار است پیش برود.

وی ادامه داد: هر چند از ساعاتی پیش تاکنون ریزش قیمت دلار آغاز شده و کاهش یافته است که امیدواریم این روند نزولی ادامه پیدا کند اما در صورتی که شاهد کاهش قیمت نبودیم تقاضا می‌کنم این کارگروه را تشکیل داده تا اتمام حجتی هم کرده باشیم و سپس عملکرد دولت را مشاهده کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا