امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

توزیع ۱۵۳ هزار تن آرد در بین روستاییان خراسان رضوی

مشهد- مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: ۱۵۳ هزار تن آرد از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه در بین روستاییان خراسان رضوی توزیع شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، آرش آوان اظهار کرد: همچنین خرید و توزیع آرد خام روستایی در سطح هزار و ۵۷۳ روستا به میزان ۳۰ هزار و ۶۰۰ تن انجام گرفته است.

همچنین بخوانید

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی افزود: شرکت‌های تحت پوشش شبکه تعاونی روستایی خراسان رضوی از ابتدای سال تا کنون آرد هزار و ۱۷۵ نانوایی روستایی را به میزان ۱۲۲ هزار و ۴۰۰ تن خریداری و توزیع کرده اند.

وی گفت: این میزان توزیع آرد بر اساس جمعیت و خانوار انجام شده است بنابراین بر اساس میزان نیاز و مصرف اقدام صورت گرفت.

آوان افزود: خرید و توزیع نهاده‌های دامی نیز توسط تشکل‌های تحت پوشش شبکه تعاون روستایی استان به میزان ۲۴۲ هزار و ۳۴۶ تن طی ۱۱ ماه امسال انجام شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۹ درصد افزایش دارد.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی بیان کرد: این مقدار نهاده‌های دامی را شبکه تعاون روستایی توزیع کرده اند و با توجه به توزیع نهاده توسط بخش خصوصی به صورت پراکنده، میزان کلی توزیع خوراک دام استان از این مقدار بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم این سازمان خرید و توزیع کودهای یارانه‌ای توسط تشکل‌های تحت نظارت است اظهار کرد: در این قالب امسال ۱۲۸ هزار و ۸۹۳ تن کود شیمیایی در میان روستاییان استان توزیع شد.

آوان افزود: این میزان توزیع کود شیمیایی نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد رشد دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا