بانک و بیمه

فرونشست سالانه تهران به ۲۰ سانتی متر رسید/ نقشه جامع فرونشست کشور تهیه شده است


به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، علی جاویدانه در نشست خبری امروز با بیان اینکه وضعیت تهران در بحث فرونشست بسیار خطرناک است، اظهار داشت:  وضعیت تهران در بحث فرونشست بسیار خطرناک است و نرخ فرونشست در تهران به ٢٠ سانتی متر در سال رسیده‌ است، با این وجود تهران رکورددار فرونشست در دنیا نیست.

همچنین بخوانید

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه کدام منطقه کشورمان بیشترین نرخ فرونشست را دارد، گفت: در حال حاضر کرمان با نرخ فرونشست ۴٠ سانتی متر در سال بالاترین نرخ فرونشست را دارد.

رییس سازمان نقشه‌برداری کشور با بیان اینکه علت اصلی فرونشست برداشت‌ آب‌های زیرزمینی است ، ادامه داد: از آنجایی که برداشت آب در نقاط کشاورزی انجام می‌شود فرونشست خارج شهر است اما امروز فرونشست به پهنه‌های شهری نزدیک شده و با ساخت و سازها نرخ فرونشست در حال تغییر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در تهران بیشترین نرخ فرونشست مربوط به منطقه غرب و جنوب غرب است که به سمت جنوب شرق و ورامین کشیده‌ شده است.

جاویدانه با بیان اینکه نقشه جامع فرونشست برای کشور همراه با نرخ فرونشست تهیه شده‌ است، گفت: طبق نقشه فرونشست در حال حاضر ٢٠٠ شهر در تقاطع ١٠ کیلومتری با فرونشست قراردارند و اخیرا در مذاکرات با وزارت راه و شهرسازی با توجه به اجرای پروژه نهضت ملی مسکن و الحاق اراضی به این پروژه از مسئولان این وزارتخانه درخواست کردیم که برای منطقه و سایت ساخت و ساز از سازمان نقشه برداری استعلام فرونشست بگیرند تا از شرایط منطقه مطلع شوند، تا ساخت و ساز این پروژه در محدوده فرونشست انجام نشود که مایه آبروریزی شود.


انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا