امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

وزارت جهاد کشاورزی نابیناست

وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی نابیناست زیرا آمار دقیقی از فعالیت های کشاورزی به ویژه در تولید و زمین های زیر کشت ندارد در نتیجه نمی توان برنامه ریزی درست و دقیق داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز سه شنبه نهم اسفند اولین کنگره ملی مراکز جهاد کشاورزی در محل سالن سران اجلاس برگزار شد. سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در این کنگره ملی گفت: در آغاز دولت سیزدهم وزارت جهاد کشاورزی ۵ کار را در اولویت قرار داد؛ نخستین آن در تأمین غذای مردم است که از سوی کشاورز تأمین می‌شود. کشاورز برای موفقیت و بهره وری باید معیشت خوبی داشته باشد.

همچنین بخوانید

وی افزود: با توجه به خرده کشاورزی در کشور چاره‌ای جز کشت قراردادی نداریم که درآمد کشاورز افزایش پیدا کند.

ساداتی نژاد ادامه داد: مراکز جهاد کشاورزی در استان‌ها باید شرکت‌های پشتیبان پیدا کنند که با کشاورز قرارداد ببندند. بانک مرکزی قبول کرده این قرارداد به هر بانکی برده شود به عنوان سند و وثیقه پذیرفته شده و به کشاورز تسهیلات پرداخت شود.

وی اضافه کرد: پارامتر دوم در تأمین امنیت غذا الگوی کشت است. الگوی کشت ابلاغ شده و تا اجرا باید موانع رفع شود. تلاش داریم در تأمین منابع مالی کمک شود و به این ترتیب در بودجه ۱۴۰۲ ردیفی برای الگوی کشت تعریف شده است.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه اولویت‌های این وزارتخانه به اطلاعات و داده‌ها اشاره کرد و گفت: ایجاد رصدخانه و تأمین داده‌های درست از فعالیت‌های کشاورزی است. در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی نابیناست چون آمار دقیقی از تولید محصولات و سایر فعالیت‌های کشاورزی ندارد. با نبود اطلاعات درست چگونه می‌توان برنامه ریزی مناسب و درست داشت.
ادامه دارد….

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا