ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

مراسم تودیع و معارفه دبیر شورای عالی فضای مجازی برگزار شد

در پی انتصاب رسمی سید محمد امین آقامیری به عنوان دبیر شورای عالی و رئیس مرکزملی فضای مجازی امروز مراسم تودیع و معارفه انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، روز شنبه سیدابراهیم رئیسی در حکمی با عنایت به تخصص و تجربیات ارزشمند و به استناد ماده (۲) آیین‌نامه داخلی شورای‌عالی فضای مجازی کشور مصوب ۱۰ تیر ۱۳۹۱ و ماده (۷) اساسنامه مرکز ملی فضای مجازی کشور مصوب ۳۱ تیر ۱۳۹۱ آن شورا، موافقت اعضای شورا و تصویب مقام معظم رهبری (مدظله عالی) دکتر سید محمدامین آقامیری را به عنوان دبیر شورای‌عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور منصوب کرد.

همچنین بخوانید

تحقق دولت هوشمند و حکمرانی فناورانه و مبتنی بر «داده» به منظور بسط عدالت و شفافیت، ارتقای مشارکت اجتماعی و تسهیل زندگی مردم از طریق توسعه خدمات هوشمند دیجیتال، تکمیل و توسعه شبکه ملی اطلاعات، تقویت سیاست‌های صیانت از حریم خصوصی کاربران و امنیت سایبری و توجه ویژه به اقتصاد دیجیتال و رشد سهم آن در اقتصاد و تولید ملی برخی از مهم ترین انتظارات از دبیر جدید این شورای‌ عالی فضای مجازی است.

آقامیری پیشتر به عنوان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس کمیسیون تخصصی صنایع، معادن و فناوری اطلاعات و ارتباطات شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس کمیته توسعه زیرساخت ها و بومی سازی کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال و دبیر انجمن علمی نخبگان دانشگاه صنعتی شریف فعالیت کرده است. همچنین وی دانش آموخته دکترای مدیریت در دانشگاه صنعتی شریف و دارای نشان برنز المپیاد فیزیک بوده است.

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا