امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۹۵ تن گوشت تنظیم بازار در نمایشگاه تربت‌حیدریه عرضه می‌شود

تربت‌حیدریه – مدیر جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه گفت: در مدت برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا (فروش بهاره) مقرر شده است که ۹۵ تن گوشت منجمد سفید و قرمز با قیمت مصوب تنظیم بازار عرضه شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، حسین محمدی ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه فروش بهاره اظهارکرد: بر این اساس ۷۰ تن مرغ منجد از قرار هر کیلو ۴۴ هزار و ۵۰۰ و ۲۵ تن گوشت ران گوساله منجمد از قرار هر کیلو ۱۵۵ تومان عرضه شود.

همچنین بخوانید

وی اظهار کرد: البته در تلاش هستیم این میزان را افزایش دهیم که در صورت تحقق، برای ما مایه مباهات است تا دل شهروندان را شاد کنیم.

حفظ حداقلی آرامش روانی بازار و رضایت شهروندان

در ادامه این بازدید، جعفر رضوانی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی فرماندار تربت‌حیدریه نیز گفت: از زمان برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا (فروش بهاره) تا امروز شهروندان از کم و کیف کالاهای عرضه شده در نمایشگاه، اعلام رضایت کرده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی فرماندار تربت‌حیدریه افزود: البته وقتی پای صبحت مراجعان می‌نشینیم از گرانی کالاها ابراز نگرانی و البته حق دارند، اما برخی مسائل از حوزه مدیریتی این خطه خارج و به مسائل کلان کشور باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه توسط اتاق اصناف و با همکاری فرمانداری، اداره صمت، جهاد کشاورزی، شهرداری و با نظارت دقیق دستگاه قضائی دایر شد، گفت: در شرایط دشوار اقتصادی کنونی هدف مدیران و مسئولان حوزه اقتصادی این خطه حفظ حداقلی آرامش روانی بازار و رضایت شهروندان است.

لزوم احداث نمایشگاه دائمی

حسن سلطانی، رئیس اتاق اصناف تربت‌حیدریه نیز با بیان اینکه نمایشگاه حاصل یک کار جمعی و بعد ۶ سال وقفه برگزار شده‌است، گفت: با توجه به نزدیک بودن به ایام نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان، به شکلی برنامه‌ریزی شده که شهروندان تفاوت قیمت را در این نمایشگاه نسبت به بازار احساس کنند.

رئیس اتاق اصناف تربت‌حیدریه اظهار کرد: نمایشگاه در قالب ۹۳ غرفه تا ۱۸ اسفند ماه جاری در محل بازار گل زعفران دایر و در کنار اقلام خاص کالاهای اساسی مشمول تنظیم بازار، محصولات دیگری نظیر خوراکی، کیف و کفش، پوشاک و دیگر اقلام ضروری منزل عرضه می‌شود.

وی در پیوند با میزان اجاره بها نیز گفت: اصناف بومی بابت هر غرفه ۳.۵ و متقاضیان غیربومی نیز مبلغ هفت میلیون تومان پرداخته‌اند.

سلطانی افزود: با توجه به قرار داشتن در ایام اعیاد شعبانیه و با هدف تشویق شهروندان برای مراجعه به نمایشگاه، چند برنامه جشن و جنگ شادی تدارک دیده‌ایم تا غرفه‌داران فروش خوبی داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف تربت‌حیدریه در بخش دیگری بر ضرورت احداث نمایشگاه دائمی تاکید کرد و گفت: با توجه به مرکزیت تولید و عرضه زعفران جهان در این منطقه، شایسته است مسؤولان این خطه و به خصوص مدیران حوزه اقتصادی نسبت به جانمایی و احداث نمایشگاه دائمی تربت‌حیدریه اقدام کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا