اقتصاد کلان

اقتصاد ژاپن قد کشید

فعالیت بخش خدمات ژاپن در ماه فوریه با سریع‌ترین نرخ در هشت ماه گذشته رشد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، یک نظرسنجی بخش خصوصی نشان داد که فعالیت بخش خدمات ژاپن در ماه فوریه با سریع‌ترین سرعت در هشت ماه گذشته رشد کرد زیرا تاثیر اقتصادی همه‌گیری ویروس کرونا در جهان کاهش یافت.

همچنین بخوانید

شاخص نهایی مدیران خرید ژاپن از ۵۲.۳ ژانویه به ۵۴ در ماه فوریه افزایش یافت.

اقتصاددانان در S&P Global Market Intelligence اظهار کردند که اقتصاد خدمات ژاپن نشان داد که شرایط تقاضا با نرخ قوی‌تری در ماه فوریه بهبود یافته است. همچنین، تقاضای خارج از کشور برای ششمین ماه رشد کرد و سفارش‌های جدید با سریع‌ترین سرعت از می ۲۰۲۲ افزایش یافت. تجارت عالی در ماه فوریه به دلیل افزایش تقاضا، شدیدترین نرخ رشد در ۵.۵ سال گذشته را تجربه کرد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که با توجه به انتظارات برای افزایش تقاضا در صنعت گردشگری، اعتماد تجاری برای سال آینده به دلیل شرایط اقتصادی قوی‌تر و کاهش تأثیر کووید به بالاترین حد چهار ماهه بهبود یافته است. ژاپن پس از لغو محدودیت‌های کووید-۱۹ توسط دولت ژاپن در ماه اکتبر، بهبود در گردشگری داشته است و داده‌های گردشگری نشان می‌دهد که بازدیدکنندگان خارجی در ژانویه به حدود ۱.۵ میلیون نفر افزایش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت‌های بخش خصوصی ژاپنی به شدت خوش‌بین هستند که فعالیت‌ها در ۱۲ ماه آینده به رشد خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا