امور زیربناییراه و ساختمان

نرخ بلیت قطار مشهد- نخجوان اعلام شد

به گزارش آرمان اقتصادی، علی کاظمی منش از مهیا شدن امکان سفر هموطنان از تهران به نخجوان با قطار و با هزینه کمتر از ۸۰۰ هزار ریال خبر داد گفت: قطار نخجوان ـ مشهد که روز پنجشنبه گذشته ( نهم دی ماه ۹۵ ) راه اندازی شد، قرار است از این پس دو بار در هفته و در روزهای یکشنبه و پنجشنبه از نخجوان و روزهای دوشنبه و جمعه هر هفته از مشهد به طرف نخجوان حرکت کند.
مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ساعات حرکت این قطار برنامه ای افزود: ساعت حرکت این قطار از نخجوان به طرف مشهد مقدس ۶ و ۳۰ دقیقه صبح و ساعت حرکت از مشهد به طرف نخجوان راس ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه تعیین شده است.
کاظمی منش یادآورشد: در حال حاضر قیمت بلیت قطار برای کل مسیر ۴۰ فرانک سوییس (معادل یک میلیون و ۵۸۰ هزار ریال ) است، ضمن اینکه امکان عزیمت هموطنان از برخی ایستگاه های بین راهی با قیمت مناسب از طریق این قطار میسر است.
وی تصریح کرد: قیمت بلیط قطار تهران – نخجوان معادل ۲۰ فرانک (معادل حدود ۷۹۰۰۰ تومان) و قیمت جلفا – نخجوان ۱.۱ فرانک (معادل حدود ۴۳۵۰ تومان) تعیین شده است.
به گفته وی، مدت زمان سیر این قطار با فرض تشریفات قانونی مربوط به کنترل گمرگ و گذرنامه و نیز تعویض بوژی واگن ها در مرز جلفا حدود ۳۰ ساعت است. 
کاظمی با بیان این که واگن های این قطار چهار تخته درجه یک خواب و متعلق به کشور جمهوری آذربایجان است گفت: تمام مامورین قطار نیز از اتباع این کشور هستند و برای سفر با قطار به نخجوان نیاز به تهیه ویزا نیست و مسافران می توانند فقط با در دست داشتن گذرنامه معتبر با قطار به این کشور همسایه سفر کنند.
انتهای پیام/


منبع:میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا